четвер, 17 вересня 2020 17:20

Що робити, якщо в банку змушують застрахуватися: пояснення НБУ

Що робити, якщо в банку змушують застрахуватися: пояснення НБУ
Страхування необов'язкове, якщо ви берете споживчий кредит, відкриваєте рахунок, робите переказ коштів чи обмінюєте валюту. Фото: unsplash

Українці скаржаться, що працівники банків нехтують правами клієнтів, нав'язуючи страховку. Але не завжди вона є обов'язковою.

Якщо ви берете кредит на житло, вам потрібно буде застрахувати квартиру чи будинок, які є предметом іпотеки. Це вимога українського законодавства. Водночас обов'язок банку – дати клієнту можливість обрати страховика з переліку компаній, з якими співпрацює фінансова установа.

Якщо банк стверджує, що є можливість оформити страхування лише в одній конкретній компанії, – це порушення, стверджують у пресслужбі Нацбанку.

У разі оформлення автокредиту є декілька нюансів. По-перше, кожен водій зобов'язаний мати автоцивілку. Законодавство не вимагає від банку оформлювати такий поліс під час видавання кредиту. Проте фінустанова має дати клієнту можливість обрати страховика з переліку акредитованих компаній.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вартість іпотеки може знизитися: Нацбанк висловив пропозицію

По-друге, банк може запропонувати клієнту застрахувати предмет застави – тобто авто. Таке страхування називається КАСКО. Воно не є обов'язковим, але може бути корисним як для клієнта, так і для банку. Адже зменшить ризики у разі пошкодження авто, яке перебуває в заставі.

Страхування необов'язкове, якщо ви берете споживчий кредит, відкриваєте рахунок, робите переказ коштів чи обмінюєте валюту.

Серед звернень до Нацбанку є випадки введення клієнтів в оману. Наприклад, працівник фінансової установи запевняє, що під час отримання споживчого кредиту потрібно обов'язково оформити страхування життя, а під час оформлення грошового переказу – купити страховку від нещасного випадку.

Самі банки у відповідь на запити Національного банку стверджують: фінансова установа має право пропонувати клієнтам супутні продукти, але страхування в таких випадках не є обов'язковим. Тому клієнти мають право відмовитися від страхування.

"Якщо працівники банку порушують ваші права, потрібно скаржитися. Спершу до самого банку, а потім до Національного банку. Це допоможе встановити системність таких порушень із боку конкретних установ та дасть змогу НБУ як регулятору вплинути на порушників та унеможливити таку практику в майбутньому", - стверджують у пресслужбі Нацбанку.

Національний банк осучаснив регулювання ринку електронних грошей. Банки повинні будуть перевіряти користувачів електронних грошей, здійснювати їхню ідентифікацію та верифікацію. Йдеться про клієнтів, які відкривають електронні гаманці, щоб здійснювати різні операції: купувати товари, платити за послуги.

Зараз ви читаєте новину «Що робити, якщо в банку змушують застрахуватися: пояснення НБУ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути