Нещодавні законодавчі ініціативи, направлені на впровадження в Україні податку на предмети розкоші та елітне майно, що є складовими багатства, містять досить суперечливі норми. Це викликає стурбованість бізнес спільноти, адже можуть призвести до тінізації заробітних плат та поглибити соціальне розшарування.
Зокрема, йдеться про збільшення ставки податку на доходи фізичних осіб, заробітна плата яких перевищує п'ятнадцятикратний розмір мінімальної, до 20%, вважають в Європейській Бізнес Асоціації.
В ЄБА стурбовані запропонованим проектом Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження податку на багатство" і зазначають, що мінімальна заробітна плата з 1 січня 2012 року становитиме 1073 грн. Отже, п'ятнадцятикратний розмір такої мінімальної заробітної плати становитиме 16,095 грн, що навряд чи можна вважати "багатством".
По-друге, з 1 січня 2011 року Податковий кодекс України вже встановлює підвищену ставку податку (до 17%) на доходи, які перевищують десять мінімальних зарплат. Зокрема, про це йдеться в пункті 167.1 статті 167 Податкового кодексу. Отже, додаткове збільшення ставки податку на доходи фізичних осіб до 20% протягом незначного проміжку часу сприйматиметься як тривожна тенденція, що лише посилить відчуття демотивації серед провідних спеціалістів, які легально працюють та платять податки в Україні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Податкова почала стежити за купівлею авто, квартир і землі
В ЄБА також зазначили, що проект Закону взагалі не передбачає нарахування підвищеної ставки податку на доходи фізичних осіб на такі доходи, як дивіденди, проценти на депозити, а також активи, отримані платниками податків на контрольовані ними структури за кордоном. Нині ця категорія найбагатших платників податків або взагалі не сплачує податок на доходи, або користується пільговими ставками, що, вочевидь, не є справедливим.
Крім того, в ЄБАсоціації стурбовані тим, що додаткове обтяження доходів фізичних осіб не може відбуватися на фоні недосконалої системи оподаткування персональних доходів, що потребує системного реформування. Нині індивідуальні обставини платників податку (наявність родини, її сукупного доходу, виховання дітей тощо) фактично, не враховуються. Отже, фактично обтяжлива ставка 20% буде накладатися на незначні за розміром доходи.
Коментарі
4