Резервування профільними комітетами парламенту 10 млрд грн в бюджеті 2019 року для розвитку інфраструктури регіональних аеропортів, у тому числі будівництва злітно-посадкової смуги в Дніпрі, на даний момент є лише протоколом про наміри. Чи держава братиме участь в задекларованих проектах, стане відомо лише з початком формування бюджетного розкладу.
Таку думку висловив економічний експерт Віталій Шапран, коментуючи виданню Hubs перспективи заявленого президентом України проекту будівництва сучасного аеропорту в Дніпрі.
У ході недавнього візиту в Дніпро міністр інфраструктури України Володимир Омелян озвучив вельми невизначену позицію держави з цього питання. Із заяв міністра зрозуміло головне: грошей на будівництво поки держава не виділила. І як збирається виділяти, неясно.
"Можу припустити, що на даний момент уряд не виконує бюджет 2018 року, і розуміє, що грошей на аеропорт Дніпра в 2019 році може не бути. Тому Володимир Омелян і каже, що сьогодні все питання впирається в пошук фінансування. Гроші до кінця року можуть з'явитися, і питання будівництва знову стане пріоритетним", - вважає Шапран. Тобто, все залежатиме від політичної волі вищого керівництва країни.
З одного боку, міністр стверджує, що "держава повинна почати будівництво спільно з регіональним бізнесом (Кабмін будує ЗПП, бізнес - термінал та прилеглу інфраструктуру). З іншого, - за словами Омеляна: "В державному фінансуванні цього проекту необхідності немає. Витрати повинні взяти на себе комерційні структури регіону".
"Більш того, все ще відкрите навіть питання, де взагалі буде аеропорт: чи то перебудують існуючий, чи то почнуть з нуля в чистому полі", - йдеться в матеріалі Hubs.
Разом з тим, журналісти нагадують, що бізнес готовий інвестувати частину коштів у будівництво терміналу та іншої інфраструктури. Зокрема, про це публічно заявив бізнесмен Олександр Ярославський, який побудував до "Євро-2012" Харківський аеропорт. Таким чином, останнє слово - за державою, - робить висновок Hubs.
Як відомо, не так давно президент України дав усне доручення уряду включити проект будівництва дніпровського аеропорту в Державну цільову програму розвитку аеропортів на період до 2023 року в якості пріоритетного напрямку.
На переконання експертів, такий масштабний проект можливо реалізувати виключно шляхом державно-приватного партнерства.
"Жодному регіональному бізнесу, як і місцевій владі, не по кишені будівництво злітно-посадкової смуги", - говорить один з провідних економістів України, генеральний директор інвестиційно-банківської компанії European Capital Management Вадим Браїловський.
"Нехай уряд спочатку чітко вирішить чи потрібен Дніпру аеропорт чи ні. Якщо потрібен - держава повинна фінансувати цей проект", - вважає експерт з питань авіаційного транспорту Сергій Хижняк.
Коментарі