Ексклюзиви
Вівторок, 24 листопада 2020 17:17

Думати про бізнес наперед і діяти у межах закону: директор "ШвидкоГроші" розповів про 10-річий шлях компанії

  Директор компанії "ШвидкоГроші" Олександр Холод
Директор компанії "ШвидкоГроші" Олександр Холод

Цього року компанії "ШвидкоГроші" виповнюється 10 років. За цей час в Україні змінювалися законодавство, фінансовий ринок, мінялася кількість компаній та їхня якість, відношення до сервісу й потреби клієнта.

"ШвидкоГроші" переживали і кризи, і нові етапи розвитку. Що б не відбувалося на ринку, компанія залишилася вірна принципам, з якими починала свою роботу.

У чому ж секрет успіху "ШвидкоГроші"? Про це і не лише ми поговорили з директором компанії Олександром Холодом.

— Головний принцип, якого дотримується наша компанія від початку свого заснування, - це простота й доступність фінансових продуктів. Коли ми розробляли наші послуги, то намагалися зробити так, щоб клієнт після першого кредиту хотів звертатися до нас і надалі. А він піде на такий крок лише якщо йому було зрозуміло, яку суму грошей він бере, коли і скільки повинен повернути. Також ми завжди діємо відповідно до норм закону.

Ці правила допомогли нам сформувати успішну компанію, яка націлена на тривалу роботу на ринку України.

Портрет клієнта помолодшав. Зараз дуже розвинена вікова група 18-25 років

Як мінявся портрет клієнта за весь цей час?

Першими клієнтами "ШвидкоГроші" були прості робочі люди, які зіткнулися з непередбаченими обставинами і їм терміново знадобилися гроші. Спочатку їх дуже дивувало те, що фінансова компанія, зареєстрована згідно з законодавством, може швидко – за 20 хвилин! – видати кредит. Адже у той час, щоб оформити позику, необхідно було збирати багато довідок і витрачати на це купу часу. Коли люди зрозуміли, що все працює законно, до нас потягнулися клієнти.

З роками клієнтів ставало все більше. Вони вже розуміли, як працює фінансовий продукт: як брати кредити, повертати їх і оформляти нові. Але з ухваленням закону про електронну комерцію, частина послуг почала переходити в онлайн. Люди навчилися купувати в інтернеті квитки на потяги і були не проти оформити так само й кредит. Так онлайн кредит з'явився і у нас та спровокував справжній бум. Почали з'являтися багато компаній, які працювали лише в режимі онлайн. Не обійшлося, звичайно, і без зростання кількості шахраїв. Крім того, стало більше людей, які брали кредит і не повертали його. Але незважаючи на це, ринок мікрокредитів втримався.

Що стосується портрета клієнта, то він став молодший. Зараз, наприклад, дуже розвинена вікова група 18-25 років. Але скільки б не було нашому клієнтові, у нас є правило, яке діє завжди: людина повинна мати дохід, інакше він просто не зможе повернути нам гроша.

Чому клієнти вибирають саме Вашу компанію, що її найбільше відрізняє від решти?

Головні переваги "ШвидкоГроші" - це високий рівень сервісу, велика кількість відділень (280!) і згуртована команда. У нас працюють понад півтори тисячі осіб. Більшість процесів побудована так, щоб люди спілкувалися з людьми. Це дає можливість клієнтові прийти в будь-яке відділення і поставити нашому співробітникові всі питання, які його хвилюють.

Ще одна причина, чому люди звертаються в нашу компанію, - це можливість вибору. Тобто клієнт сам вирішує, як йому оформляти кредит – онлайн, телефоном чи у відділенні, або як отримувати гроші: на картку чи готівкою.

На прикладі "ШвидкоГроші" розкажіть, як мікрофінансовій організації стати успішною?

Перше правило – це думати про бізнес наперед: як ви працюватимете через 5-10 років. Не потрібно робити тих речей, які відвернуть клієнта від компанії. Пам'ятайте: ми всі відповідальні за той досвід, який отримує людина, звернувшись до нас. Те, що ми робимо, як розмовляємо, як поводимося у відділенні, як спілкуємося з клієнтом, - показує наше справжнє обличчя. Це створює імідж, яким ми дорожимо. Навіть розмови з позичальниками не дуже приємні і стосуються повернення боргів, навіть в такі моменти важливо шукати компроміс і намагатися вирішити фінансову проблему. Щоб бути успішною компанією, необхідно вміти знаходити виходи в складних ситуаціях.

Близько 40% українців все ще не користуються фінансовими сервісами

Як вибудовувати свої стосунки з державою і діяти виключно в правовому полі?

Компанія "ШвидкоГроші" завжди намагається бути в хороших стосунках з державою. Ми дуже активні з точки зору зворотного зв'язку. Ми весь час виходимо з пропозиціями про те, як змінити законодавство в кращу сторону, як зробити фінансові сервіси простішими і зрозумілішими для клієнта. Ми радіємо, що Україна в цьому плані розвивається і підвищує кількість людей, які користуються фінансовими сервісами. На сьогодні близько 40% українців все ще далекі від цього. Часто вони навіть не мають банківських рахунків. Щоб Україна стала сучаснішою в цьому плані, МФО повинні співпрацювати з державою, а не створювати їй проблеми.

Компанія "ШвидкоГроші" завжди діє в правовому полі, навіть коли намагається повернути свої гроші, які заборгував клієнт. І судова практика в більшості випадків - на нашому боці. Про це говорять цифри - у нас 99% виграних справ.

Які чинники Ви враховуєте, плануючи стратегію на майбутнє?

Головний чинник, який ми беремо в розрахунок при плануванні, - це потреба клієнтів. Друге – вимоги законодавства, яке постійно змінюється. 2020 рік показав нам, що інколи трапляються речі, які не можна передбачити жодною стратегією, жодними прогнозами.

Чи були в історії компанії кризові моменти? Якщо так, то як їх вдалося здолати?

В історії нашої компанії їх було як мінімум два. Перший - в 2014-2015 роках, коли ми спостерігали крах фінансової системи України. Нам вдалося пережити цей час завдяки радикальним заходам перегляду ризикових стратегій і системи витрат, а також максимальному підвищенню ефективності всіх операцій.

Другу кризу ми спостерігаємо зараз, коли на економіку сильно впливає коронавірус.

В цілому скажу, що у нас є перевага – у своїй роботі ми використовуємо виключно бізнес-капітал. Завдяки цьому у нас немає дуже великого валютного ризику. Це важлива деталь, яка допомагає нам долати такого роду кризи.

Крім того, у нас дуже хороша команда, яка чітко реалізує ту кризову стратегію, яку вибрала компанія. Тому до таких складних періодів ми завжди готові.

Що може змусити "ШвидкоГроші" кардинально змінити вектор розвитку?

Ми не боїмося міняти вектор розвитку, і постійно це робимо. Тому що завжди йдемо за клієнтом і його потребами, або ж – змінами закону. За 10 років наша компанія довела свою ефективність, показала, що може з усім упоратися.

Зараз у нас багато планів на майбутнє і можливо саме вони вплинуть на те, що ми змінимо свій вектор розвитку вкотре.

Зараз ви читаєте новину «Думати про бізнес наперед і діяти у межах закону: директор "ШвидкоГроші" розповів про 10-річий шлях компанії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 25988
Голосування Чи подорожчають продукти через відміну державного регулювання цін?
  • Так, виробники і магазини скористаються цим
  • Так, але подорожчають тільки найпопулярніші товари
  • Ні, будуть лише сезонні коливання цін
  • Деякі товари подешевшають
  • Державне регулювання - це радянський пережиток. Його треба відмінити
Переглянути