Нацбанк планує до кінця цього року встановити додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг, щоб споживачу легше було зрозуміти їхні умови. Йдеться про відкриття та обслуговування рахунку в банку, споживчого кредиту та банківського вкладу.
У пресслужбі Нацбанку кажуть, що клієнти при підписанні кредитного договору не завжди розуміють реальну річну процентну ставку, повний перелік витрат і не обізнані про санкції у випадку прострочення.
"Клієнтська анкета-заява чи договір про приєднання можуть узагалі не містити цієї інформації. Деякі договори складно прочитати через дрібний шрифт, інші - можуть обмежувати клієнта у правах. Так не має бути", - повідомляють у пресслужбі регулятора.
У НБУ пояснюють, при підписанні договору з банком, він повинен дати повний опис послуги з надання споживчого кредиту чи відкриття депозиту.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як можуть оформити кредит на ваше ім'я: пояснили шахрайську схему
"Має бути чітко вказана вартість та витрати за послугою. Прописані санкції та штрафи чи інша відповідальність у випадку неналежного виконання умов договору. Установлені строки та порядок отримання доходу за послугою та інше", - йдеться в повідомленні.
У Нацбанку кажуть, що договори не можуть обмежувати права споживача фінансових послуг.
"Деякі фінустанови прописують у договорах право клієнта звернутися зі скаргою щодо виконання банком умов цього договору виключно до Третейського суду. Це не чесно", - кажуть у НБУ.
Ще один приклад недобросовісної умови в договорі - це дозвіл банку змінювати послуги чи їх умови без повідомлення клієнта про такі зміни.
Національний банк осучаснив регулювання ринку електронних грошей. Банки перевірятимуть користувачів електронних грошей, здійснюватимуть їхню ідентифікацію та верифікацію. Йдеться про клієнтів, які відкривають електронні гаманці, щоб здійснювати різні операції: купувати товари, платити за послуги.
Коментарі