Ексклюзиви
Четвер, 12 березня 2020 00:15

Особливості бізнесу у Польщі: українка поділилась досвідом
0

Відкрити бізнес у Польщі легко, а от утримати його – складно. Треба буде готовим, що окупиться бізнес не раніше ніж за рік. При цьому безсонні ночі і робота без вихідних – гарантована. Про це Gazeta.ua розповідає Христина Подолян. Вона з чоловіком і двома дітьми переїхала до Вроцлава шість років тому.

"Вже при переїзді мали ідеї бізнесу – кав'ярня і магазин дитячого одягу. В Україні був досвід з конкретною маркою одягу. Магазин вирішили відкрити в торговому центрі, який збудувала компанія Ikea. Підписали договір на оренду на 5 років, а через рік зрозуміли, що нам треба закриватись. У Польщі дуже сильні мережі H&M, Zara, Bierska, Stradivarius. Вони продають все з дуже низькими націнками і заробляють на товарообороті. Ми ж звикли виживати за рахунок націнки. Тому закриттю посприяло те, що не витягнули конкуренцію і гучний бренд це не синонім великого успіху, так як торговий центр не є суперуспішним і зараз. Там багато магазинів закрилось і після нас", - каже Христина.

Щодо кав'ярні, то родина має успішний бізнес - кав'ярню третьої хвилі Gniazdo. Особливість в приготуванні кави високого рівня. Також тут пропонують сніданки, випічку, десерти і напої.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перший манікюр роблять на весілля: українка розповіла про заробітки в Німеччині

" Чомусь українці думають, що відкрити бізнес у гастрономії найлегше. Насправді гастрономія, як ще одна дитина в родині.Ринок по гастрономії дуже насичений. Багато мереж і конкурентів, таких, як нема в Україні. "Старбакс", "Коста кофе" та "Соукофе" - великі мережі, які створюють конкуренцію. Якщо відкривати гастрономію – виключно з хорошою концепцією, цікавим підходом, не на останні гроші. Треба бути готовим, що бізнес тут окупиться не менш, як за рік. А ще великі податки і багато нюансів по роботі", - додає українка.

Клієнти українці і поляки також різні. Якщо вихідці з пострадянських країн, одразу підуть в новий заклад, то поляки більш обережні. Спершу ходитимуть і придивлятимуться. За два- три місяці зайдуть вперше, потім, якщо сподобалось, приведуть друга.

"Улюблене прислів'я поляків: "Не спіши, бо буде зле". Вони повільніші,хоча амбіційні і динамічні. В них стабільний середній клас, їм не треба нікуди бігти, тому живуть розміреним спокійним життям", - каже Христина.

За підсумками 2019 року, найбільше грошових переказів від трудових мігрантів надійшло з Польщі - $3,8 млрд. На другому місці Чехія - $1,1 млрд. З Росії заробітчани переслали $1 млрд, зі США - $0,98 млрд, Великої Британії - $0,6 млрд.

Зараз ви читаєте новину «Особливості бізнесу у Польщі: українка поділилась досвідом». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі