За законом через пів року водіння у Польщі українські права потрібно міняти на місцеві. Це займає близько чотирьох місяців. Для цього роблять переклад українського посвідчення та показують польську приписку.
Про це Gazeta.ua розповідає Олена Дровняк, яка отримала права європейського зразка категорій С та С+Е. Зараз дівчина працює далекобійницею у Європі.
"У Польщі перший час працювала на швейній фабриці, яка знаходиться біля автошколи, де навчають їздити на вантажній машині. Заради цікавості вирішила взяти пробні заняття. Водити вантажівку дуже сподобалося. Тому записалася на навчання. Перша категорія коштує 2 тисячі злотих (близько 15 тис. грн - Gazeta.ua). Можна платити частинами. Друга категорія — 2,1 тисячі злотих. За самі "права платила ще 100 злотих", - розповідає Олена Дровняк.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українець показав, як виглядає студентське містечко в Китаї
"Два тижні вивчала теорію. Мала дві години занять після роботи. Потім було 40 годин практики і екзамени. Вони також платні — 230 злотих. Якщо не здав — чекаєш близько двох тижнів у черзі, платиш і здаєш повторно. Із теорією проблем не було. Практичний іспит — склала із третього разу. У нас в Україні можна вирішити це іншим шляхом, тут такого немає. Спочатку здала на С категорію. Потім на С+Е категорію — з додатковим причепом. Теж із третього разу".
Екзамен здають у два етапи. Перший — на автодромі. Комп'ютер автоматично обирає маневри, які потрібно зробити. Екзаменатор лише спостерігає чи все правильно. Другий етап — виїзд у місто. Якщо допустити помилку, інструктор повинен сідає замість учня і везе його назад в автошколу.
"Під час навчання в автошколі паралельно проходила курс, який між водіями коротко називається "код 95". Це курс на перевезення речей, коштує 2,5 тисячі злотих. Треба було переглянути слайди на 40 годин, а потім здати тести і екзамен. В кінці цей "код 95" вписується в права". - розповіла дівчина.
Олена Дровняк із Миколаєва, отримала у Польщі права та працює далекобійницею. Перевозить товар Європою — побувала в Бельгії, Німеччині, Чехії, Франції, Люксембургу, Швейцарії, Німеччині, Австрії. За її словаим, у Європі робочий тиждень далекобійника триває шість днів, але не більше 56 годин. Після цього має бути мінімум 45 годин паузи. Зазвичай фірма в цей час підтягує усіх водіїв на базу — велике "місто" із стоянкою для машин, де вантажать машини та знаходяться офіси. Також там знаходиться готель, спортивний зал, телевізори, кухня, пральні машинки.
Коментарі