четвер, 18 липня 2013 17:08

"Взяли високу ноту, очі вилупили, і все. Що тут слухати?"

"Взяли високу ноту, очі вилупили, і все. Що тут слухати?"
Фото: Ольга Каменєва

Співак Артем Семенов, який володіє одночасно чоловічим тенором і жіночим сопрано, у 2009 році зайняв друге місце на шоу "Україна має талант". Зараз співак відкрив власну вокальну школу, в якій викладає італійський оперний спів. Артем каже, що українські оперні театри з року в рік крутять незмінний репертуар і не пускають на сцену молодих і талановитих співаків, тому що старі прими тримаються за своє місце.

- У нас у Кривому Розі не було опери. Лише оперета. Коли в Київ приїздив, відразу біг в оперний театр. Мені подобалося все. Я сидів з відкритим ротом. Тільки з часом я почав розуміти, що цим оперним співакам нашим час уже йти. Зараз я в оперний театр наш не ходжу. Там уже нема чого слухати. Може, щось і змінилося. Може, мені варто просто сходити і подивитися.

- В опереті легше?

- Легше, звісно. Але теж є старі співаки з розкачаними голосами. Взяли високу ноту, очі вилупили, і все. Що тут слухати? Взагалі в Україні нових практично немає.

- Що відбувається з оперним театром в Україні?

- Мені здається, зовсім ніякого розвитку немає. Молодим не дають туди дороги. Там насправді осіли прими театру, режисери. У них уже рука об руку труться. Ще, може бути, щось об щось. І вони сидять. Багато випускається з консерваторії талановитих вокалістів. Їх відразу раз - і в хор. І там вони сидять 4 роки. А хто захоче після консерваторії сидіти в хорі на масовій сцені?

- Як змінити ситуацію в театрах?

- Змінювати співаків і репертуар. Навіщо робити вистави старі, на які молодь не ходить - бо їм уже нудно? Треба зробити нові опери, з новим оранжуванням. Оркестровкою. Цікаво буде спостерігати, якщо співаки на одній сцені співатимуть в різних стилях - класичному і поп-роковому. Оркестровки зовсім нові мають бути. Додати гітар варто. Осучаснити оперу. Я зняв би старі масивні декорації. В оперному театрі артист виходить, і мені здається, що його скоро уб'є тією декорацією, вона вже триста разів прикручена. Я б зробив якісь 3Д-екрани. На таке б і молодь пішла.

- А чому не роблять?

- Тому що це нікому не цікаво. Режисер і директор театру повинен цим займатися, це хотіти, цього добиватися, стукати в якісь двері, шукати спонсорів. Вони ж не прийдуть самі: "Добрий день. Вам потрібні гроші? Ми хочемо вам допомогти". Треба шукати молодих цікавих перспективних режисерів з новим баченням. Вони дивляться інтернет, за кордоном бувають. Вони все це бачать. Треба ходити в консерваторію на держіспит, придивлятися вокалістів. На це потрібен час. Я був на держіспиті хорового відділу диригування Київської консерваторії, тому що створюю хор. Іспит тривав два дні. Дивився, хто випускається і що диригує. Вони таке виробляли: диригували не тільки класичні твори, брали пісні і перекладали їх на хорове звучання, писали партії. До такої людини якщо підійти і запропонувати місце в оперному театрі, вона побіжить просто. Вони всі мріють про це. Але кажуть мені: "Традиційна відмовка: ви добре співаєте, ми вам передзвонимо. Все". Людина збирає валізу і виїжджає за кордон.

- Де працюють наші співаки за кордоном?

- Кому пощастить - влаштовуються в оперних театрах, а кому не пощастить - ті співають в клубах. У клубах живої музики за кордоном багато музикантів. У них просто там клуби - як театри.

Зараз ви читаєте новину «"Взяли високу ноту, очі вилупили, і все. Що тут слухати?"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

6

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі