Український діловий шрифт "Арсенал" впровадили у використання. Він переміг у конкурсі культурно-мистецького комплексу "Мистецький Арсенал" та однойменного благодійного фонду. Першими вживатимуть шрифт організатори конкурсу - вестимуть ним документацію та сайті.
Автор "Арсеналу" - бердянський шрифтовий дизайнер 39-річний Андрій Шевченко. Над шрифтом працював рік.
- Чим шрифт зручний для використання?
- Він економний - достатньо вузький, займатиме менше площі на сторінці. Шрифт контрастний, достатньо виразний, легко сприймається. Хоча немає точної формули, якою можна виміряти комфортність читання. Як казала знаменита американська типограф Зузана Личко: "Люди найкраще читають те, що читають найчастіше". Шрифтовий дизайн - це не точна наука і часто покладається на око і смак.
- Що українського у шрифті "Арсенал"?
- Конкурс цікавий тим, що переміг шрифт, який не має формальних "українських" ознак. Українськість тут інтуїтивна, на значно тоншому рівні, ніж легко пізнавані національні графічні форми.
- У світі поширена практика - мати діловий шрифт держави?
- Такого правила немає. Але прецеденти трапляються. Шрифт займає важливе місце у створенні фірмового стилю країни чи міста. З часом він може мінятися. Не так давно типово німецькими вважали шрифти родини DIN. Вони уособлювали точність й геометричність. Сьогодні ці німецькі шрифти стали більш м'якими і ґротесковими. У Німеччині існують столітні традиції навчання розробки літер. В Україні ці традиції часто переривалась. Тому в сучасних українських шрифтах є певна свобода і легкість в обходженні з матеріалом, а також глибокий зв'язок з історичними взірцями.
- Як Ви створюєте новий шрифт?
- Спочатку шукаю форми й ідеї, роблю вручну ескізи. Потім переношу результат в комп'ютер. Ідеї можуть прийти звідусіль. Наприклад, цікаво дивитись на "народні" шрифти, написані нефаховою рукою. Такі можуть мати несподівані ходи. Можна вправлятись просто неба - писати на піску або викладати літери з мушель чи каміння.
- Скільки людей в Україні займається шрифтами?
- З добрий десяток набереться. Україні потрібен споживач, який використовуватиме наші шрифти, купуватиме їх вроздріб чи замовлятиме ексклюзивно для газет і журналів. Буде більший попит, то буде й більше шрифтарів. Українським словам добре втілювались не в іноземних, а в українських літерах.
Коментарі
1