Держава не зацікавлена у розвитку української опери і в належному фінансовому заохоченні співаків та диригентів.
Про це розповів диригент Львівської опери Мирон Юсипович.
"На заході кожне слово хору роздруковують в програмці для глядачів, щоб люди могли отримати повне задоволення. Коли ми заспівали з "Украденого щастя" Франка кілька фрагментів з хором, німці стоячи аплодували нам хвилин 20. Музика там незрівнянна, а ще їм переклали в програмці текст Франка німецькою. Європеєць 80 євро за квиток заплатив і хоче повне задоволення дістати", - каже Мирон Юсипович.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Через помилку перед партійним керівництвом суфлера хотіли вигнати з опери
"У нас же ж це абсолютно нікого не обходить. Тому публіка й не ходить в оперу. А хтось спекулює на тому, кажуть: "Це не для всіх". Це є брехня. При теперішніх подразниках – кіно, телебаченні, де все наворочено – опера мусить конкурувати, щоб чимось брати. Ми мусимо брати чимось сильним", - вважає він.
Диригент пригадує, що не раз за своє професійне життя потрапляв на сцені в екстремальні ситуації.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Оперу "Перси Тіресія" називають "демографічною бомбою"
"Диригував я "Реквієм" Верді за кордоном. Там співають на сцені з нот. І раптом тенор ненароком перегорнув кілька сторінок клавіру, і скочив на закінчення — пропустив добру третину арії. Я чую: він не там. В такі моменти, коли думаєш: це тобі сниться такий жах, чи це насправді? Хор очі витріщив, дехто блідне, дехто зеленіє. Оркестр повинен знайти те місце, де він є. Це тривало кілька секунд. Зал не помітив, а я тільки холодний піт відчував. Цікаво, що після вистави тенор підходить до мене й каже: "Що там сталось? Я щось не зрозумів", - згадує диригент.
Коментарі