29 травня в Донецьку відбулася прем'єра опери Джакомо Пуччіні "Турандот". На постановку витратили 1,2 млн грн. Квитки коштували від 50 до 140 грн. Їх розібрали за чотири дні до вистави.
— Це одна з найскладніших жіночих партій у світовій музичній спадщині. Я готувалася до неї все життя — каже перед початком Тетяна Плєханова, 53 роки. Провідна солістка Донецького театру опери та балету виконала партію принцеси Турандот.
Це остання опера італійського композитора. Фінал по смерті Пуччіні дописав його учень. 49-річний режисер-постановник Олександр Лебедєв переглянув десятки варіантів "Турандот". Найкращим вважає постановку італійського режисера Франко Дзефіреллі в театрі "Метрополітен Опера" у Нью-Йорку.
— Там на сцені ллється ніби справжня кров. На кілок настромляють голову принца, обличчя має риси виконавця цієї ролі.
Лебедєва запросили із Санкт-Петербурга. У донецькій постановці він прагнув точно передати задум Пуччіні.
— У першому рядку клавіру написано: "Китай, казкові часи". Ми постаралися, щоб увесь спектакль був східною казкою в європейському уявленні, — говорить режисер. — У "Метрополітен Опера" партію Лю співає негритянка, яка "прийшла за себе постояти". А в нас Лю така, якою бачив її Пуччіні: людина, котра хоче бути непомітною.
У залі немає вільних місць. Десятки глядачів стоять біля стін. Гори та водоспади на сцені виблискують стразами. Турандот з'являється із 3-метрової пащі вогнедишного дракона. На ній сукня із золотої парчі. Кажуть, перед початком вистави виконавицю вдягали та гримували 2,5 год. Артисти співають італійською. Одночасно подають переклад російською світним рядком над сценою.
Після передсмертної арії Лю, яка приносить себе в жертву, зал кричить "браво!". Холоднокровна Турандот перетворюється на звичайну жінку, яка тане від поцілунку.
Глядачі в партері та на балконі аплодують стоячи близько 10 хв. На сцену несуть квіти, але немає звичних багатих кошиків від присутньої на всіх прем'єрах Людмили Янукович.
Після вистави перша леді виходить із театру у супроводі іспанської імпресаріо Леонор Ґаґо. Півгодини розмовляє з нею біля своєї машини. На Людмилі Янукович довга гофрована біла спідниця, чорні туфлі та піджак. За спиною охоронців скромно стоїть чоловік у картатій сорочці.
— Це брат Людмили Олександрівни, — по секрету каже працівниця театру.
Дві подруги років за 50 голосно обмінюються враженнями.
— Не чекала такого від себе — просльозилася, коли Лю зробила собі харакірі. Тільки жінки вміють так любити, — розказує донеччанка Олександра Іванівна.
— А Калаф співав поглядом у зал, — додає її подруга Зоя Леонідівна — На Турандот узагалі не дивився.
Виставу робили близько року. Залучили 80 артистів. Для них пошили понад 100 костюмів. Запросили іноземних зірок. Іспанський тенор грузинського походження Георгій Меладзе виконав партію принца Калафа. Японка Мікі Морі — рабині Лю. Художній керівник Донецького оперного Вадим Писарєв каже, що Георгію та Мікі заплатили за виступ по 2,5 тис. євро. Загалом на постановку витратили 1,2 млн грн із власних коштів театру.
— Але цей спектакль окупиться і годуватиме трупу ще років 10. Його продамо в Японію та в Іспанію, — говорить Писарєв.














Коментарі