Чотири прем'єри мультфільмів вийдуть у прокат під час різдвяних канікул.
— Найцікавішим серед них навряд чи стане російський мультфільм "Іван Царевич та Сірий Вовк-2", — каже українська мультиплікаторка Марина Медведь, 50 років.
2010-го перша частина мультфільму "Іван Царевич та Сірий Вовк" принесла його авторам $24,8 млн. Це у вісім разів перевищило кошторис картини.
— Я не була в захваті. Непоганий сценарій, чудова озвучка Михайла Боярського, Івана Охлобистіна й інших зірок. В Україні таких акторів ще треба пошукати. Але мультиплікація не дуже красива, хоча глядач може і не помітити таких тонкощів. Якщо порівнювати з кіно — художник-мультиплікатор виконує функції актора. Режисер пояснює зміст сцени, а він має намалювати переживання й рухи персонажів. Знаю багато мультиплікаторів, які намалювали би вовка краще. Чомусь фільм робили з іншими. Все впирається у гроші. У моєму фільмі "Бабай" секунда мультиплікації коштувала 10 доларів. У деяких країнах така ж якість оплачується у шість разів дорожче.
Прем'єра її повнометражного мультфільму "Бабай" запланована на весну.
— Картину не могли завершити сім років. Як головний режисер я над нею працювала останні два. На прохання Держкіно поміняли все, починаючи від сценарію. Те, що за такий короткий термін завершили картину — подвиг. Шкода, не встигли до Різдвяних свят.
Від 19 грудня в кінотеатрах іде екранізація казки Андерсена "Снігова королева". "Холодне серце" за всю історію студії Волта Діснея стала першою картиною, яку зняла жінка-режисер.
— Дуже симпатично вийшло, — продовжує Марина Медведь. — Хоча я більше люблю мальовані мультики, ніж 3D-анімацію. Сучасні мультфільми, зроблені на комп'ютері, дуже подібні. Дісней прославився досконалою передачею руху у своїх стрічках. Робити персонажів на комп'ютері хоч і дорого, але вигідно. Це вже іграшка, якою можна гратися — робити безліч продовжень. Через три місяці закінчення роботи над "Бабаєм" щоразу знаходжу недоліки. Хоча на здачі картини 40 осіб її дивилися, і все було гаразд. Так само і наприкінці "Холодного серця" в'їдливі глядачі знайшли казус. Коли головний герой обнімає дівчину, протикає її пальцем. Але від цього ніхто не застрахований.
68 сенсорів було на костюмах акторів під час зйомок німецького 3D-мультфільму "Тарзан". Він виходить в український прокат 9 січня.
Подібну технологію застосовували на зйомках стрічки "Аватар". Після роботи з живими артистами програмісти накладали на них анімаційні образи.
— Це взагалі не творчість, а технології. Скептично ставлюся до такого "мистецтва". Вперше дивитися цікаво. А вдруге не пішла б на "Аватар" за жодні гроші. А хотіти проглянути ще раз для мене — головний критерій хорошого кіно.
Також 9 січня в кінотеатрах уперше покажуть іспанський комп'ютерний мультфільм "Серце дуба" про пригоди ельфа. Він рятує долину своїх друзів-драконів від вічної зими.
— Думаю, мультик екзотичної для нас Іспанії буде цікавіший за заїжджений підхід американців, — каже Марина Медведь.
13 літераторів написали оповідання про Різдво для львівського "Видавництва Старого Лева". Серед авторів збірки "13 Різдвяних історій" — Ірена Карпа, Андрій Бондар, Софія Андрухович, Лариса Денисенко.
— У моїй історії чарівна жінка народжує у дирижаблі. Чоловік, який приймає пологи, розуміє, що у нього немає ножиць, щоб перерізати пуповину. І тут з'являються ангели, які його виручають, — розповідає київський письменник Андрій Курков, 52 роки.
Коментарі