"Матч-пойнт"(Match Point) **** 1/2
Кримінальна мелодрама/трилер. Велика Британія — США — Люксембург, 2005 рік, 124 хв. Реж. Вуді Аллен. У ролях: Джонатан Ріс Меєрс, Скарлетт Йоганссон, Емілі Мортімер, Браян Кокс.
Нову алленівську картину випущено мовою оригіналу з російським субтитрами. І глядач на неї не пішов. Наприклад, за тиждень показу "Матч-пойнту" в одному львівському кінозалі (тільки вранці!) ледь-ледь відбувся один сеанс — у неділю.
А фільм варто подивитися. З усіх останніх робіт Аллена ця — найуспішніша у фінансовому плані. "Матч-пойнт" зі своїм 15-мільйонним бюджетом зібрав у світовому прокаті чи не вдвічі більше, аніж розрекламований блокбастер "Мюнхен" Спілберґа (бюджет $75 мільйонів).
Аллен покинув легку комедійну тональність разом із джазовими мотивами Нью-Йорка і поміняв їх на тривожні оперні арії старосвітського Лондона. Герой стрічки — професійний тенісист, ірландський хлопчина з незаможної родини — намагається будь-що видертися на верхівку соціальної піраміди. Він не зважає на жертви, які супроводжують злет.
"Полювання на піранью" (Охота на пиранью) *** 1/2
Бойовик. Росія, 2006 рік, 125 хв. Реж. Андрій Кавун. У ролях: Володимир Машков, Євген Миронов, Світлана Антонова, Сергій Гармаш, Андрій Мерзлікін.
Під час перегляду цього блокбастера виникло порівняння сучасного російського кінематографа з "піраньєю" — малою ненажерливою рибою. Але ж інакше нікому не вистояти проти Голлівуда з його претензіями на світове панування. От і виходить, що російське кіно останнім часом навіть дуже успішно "вистоює", попри усі песимістичні прогнози. Стрічки, схожі на "Полювання на піранью", варто було б демонструвати як лікнеп із техніки виживання не тільки у тайзі, а й в умовах сучасного кіноринку.
Можна сприймати чи не сприймати це нехитромудре, навіть демонстративно простодушне наслідування "Бонда" та "Рембо". Високим мистецтвом його не назвеш, але хто останнім часом ішов у кінозал на високе мистецтво? Воно десь високо. Може, на "Горбатій горі" заблукало або ж ховається по кутках, як Вуді Аллен.
Від редакції. Оцінки, які ви бачите біля жанрового визначення стрічки, виставлено за шестибальною системою із використанням півбала. Вони відбивають особистий погляд автора.
Матеріал підготовлено за сприяння мережі "Кінопалац".
Коментарі