У національній бібліотеці ім. Вернадського відкрилася виставка "Реквієм Прип"яті" французького художника Крістофа Біссона, 36 років.
Француз приїхав до Києва з нормандського міста Канна. Він у діловому костюмі та черевиках у стилі мілітарі. В тамтешньому інституті соціології Крістоф досліджує голокост і ядерні ризики, а у вільний час вчить малювати пацієнтів психлікарні.
Бріссон прибіг на виставку з продуктовими пакетами, які передав організаторам. Прискіпливо оглянув експозицію. Її розмістили по сусідству з трьома електрощитами, гіпсовим погруддям Шевченка і паскою на рушниках. Відвідувачі мали змогу побачити 72 глянцеві фотографії. Вони погано приклеєні до стінки, тому час від часу падають на підлогу. У травні минулого року Крістоф побував у Прип"яті.
— На в"їзді до міста висів плакат "www.pripyat.com". Я зайшов на цей сайт, написав кілька листів, тепер листуюся з трьома прип"ятчанами, — розказує "ГПУ".
Підходимо до експозиції.
Два місяці над цим мучився
— Я й сам не знаю, що це таке — картини чи фото. Два місяці над цим мучився. Легше було сина народити, — художник починає розповідати про сина Батиста, якому зараз три з половиною роки. Тепер, — продовжує, — з французькою режисеркою Мар"яною Делео зроблю з цих картини великі інсталяції.
На багатьох кадрах написи англійською: "Ти бачиш це?", "Ти зі мною?".
— А оце, — розповідає про чорні квадратики, — одна велика фотографія Чорнобиля, яку я дуже збільшив і порізав на 200 шматочків. Я хотів створити враження вибуху.
Із зали один за одним вийшли співробітники бібліотеки. Картинки розглядає директор Французького культурного центру Айша Керубі. На початок вона трохи спізнилася.
— Це схоже на кольоровий пазл, — підбирає вона російські слова. — Але... я тут нічого не розумію.
Із Києва виставка поїде до Барселони.













Коментарі