— Ми готуємо пакет заходів у відповідь на неправомірні дії Росії. Це стосується анексії української території та Азовської блокади (з квітня РФ затримує судна під українськими й іноземними прапорами в Азовському морі. — ГПУ). До цього пакету входить і припинення пасажирського залізничного сполучення, — каже міністр інфраструктури України 39-річний Володимир Омелян.
Припинення вантажних перевезень міністерство не планує через міжнародні зобов'язання України. Зокрема перед Всесвітньою торговою організацією. Крім того, це може завдати збитків Укрзалізниці, додав міністр.
— З економічної точки зору від припинення пасажирського сполучення з Росією втратить Укрзалізниця, — говорить експерт Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер, 49 років.
— На потяги до Росії ціна квитка вчетверо вища, ніж у поїздів внутрішнього сполучення. Чим компанія компенсуватиме втрати, якщо збитки пасажирського сегменту Укрзалізниці сягають 10 мільярдів гривень.
Відбудеться перерозподіл на інші види транспорту — автомобільний та автобусний. Як наслідок, ускладниться проходження контрольно-пропускних пунктів на дорогах. Частина заробітчан — близько мільйона осіб, через відсутність потягів перейдуть на роботу з Росії в Польщу й інші країни Євросоюзу.
— Чому про цю ініціативу заговорили саме зараз, на п'ятому році війни? Бо на носі вибори, й влада вкидає такі пропозиції задля додаткових електоральних балів, — каже політолог 34-річний Петро Олещук.
— Навряд пасажирське залізничне сполучення реально припинять. Бо це дасть поле для спекуляції проросійським силам. Той же "Опозиційний блок" обіцятиме виборцям повернути все, як було. Обговорюючи такий захід, влада отримує плюси від його прихильників. Але не втілюючи його, уникне невдоволення тих, хто проти.
Коментарі