понеділок, 03 вересня 2007 16:48

Уряд робить передвиборні відкриття

Виборча кампанія робить свою справу. Прем"єр-міністр Віктор Янукович заявив, що зібрали 15 млн т продовольчої пшениці. І що це на 1 млн т більше, ніж торік.

Таке враження, що "чарівники" з Мінагрополітики виставляють керівника Кабміну  на посміховисько. Адже з місяць тому повідомлялося, що пшеницю в Україні зібрано на 100% площ і намолочено 13,4 млн т. Потім пішло коригування й з"явилася нова цифра пшеничного валу — 14,6 млн. Але ж це і продовольчої, і фуражної, що йде на годівлю худоби.

Хоча для багатьох державних мужів така підгонка статистики під політику є цілком природною. Мільйон туди — мільйон сюди... От нині є 15 млн, а потім зішлються на доробку, усушку, утруску, згадають про складні погодні умови. Не варто дивуватися, якщо після 30 вересня скажуть, що продовольчої пшениці взагалі не вистачає й її потрібно докуповувати за кордоном.

Але ж насправді кількість зібраного — цифра не проста. Для цивілізованого внутрішнього ринку це дуже важливий показник, на якому мають будуватися й експортна складова, й плани з посівних площ під майбутній урожай. А головне — це стосується нашої продовольчої безпеки. Та, схоже, вибори набагато важливіші за все це разом узяте.

Зате по телевізору вже не розповідають про дешеве м"ясо, яке в реальному житті в 2–2,5 разу дорожче. Більш за те — вибори мають тут навіть позитивний вплив.

По телевізору вже не розповідають про дешеве м"ясо

У низці регіонів України, зокрема в Києві та Донецьку, діють робочі групи з вивчення механізмів ціноутворення на м"ясопродукти. Кабмін вирішив таким чином рятувати покупців від спекулянтів. В уряді нарешті зробили несподіване для себе відкриття. Зрозуміли: накручуючи ціни, торгівля наживається й на сільгоспвиробниках, які займаються відгодівлею худоби, й на споживачах м"ясної продукції. За закупівельної ціни 9 грн/кг свинина в магазинах продається по 45 грн.

Уряд і тут зробив важливі відкриття. Приміром, виробникові того ж м"яса за можливість продавати свою продукцію через потужну торговельну мережу доводиться платити так званий вхідний бонус — від 2,5 до 5 тис. грн. Потім треба сплатити вартість послуг за транспортування продукції з розподільчого центру маркету його торговельною мережею — 20 коп./кг товару. Розміщення продукції на акційних столах за місяць стане в 500–1000 грн за одну товарну позицію. Вартість послуг за введення одного найменування товару в комп"ютер оцінюється в 9 тис. грн. Надання холодильного обладнання на місяць обійдеться в 1250 грн. А ще треба сплатити бонус торговельній мережі у розмірі 3–6% від поверненої за реалізовану продукцію суми. До того ж маркет віддає гроші за взяту на реалізацію продукцію в кращому випадку через два місяці.

Усе це впливає на роздрібні ціни, зробили висновок в уряді. Хоча торговці й тицяють пальцем у сільгоспвиробників. Мовляв, це вони ошукують.

Зараз ви читаєте новину «Уряд робить передвиборні відкриття». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути