Затверджені навчальні плани для початкової школи не повністю відповідають тому, чого очікує школа. Так вважає голова громадської організації "Центр освітнього моніторингу" Павло Полянський, 49 років:
— Не вдалося позбутися негативної практики проведення певних уроків раз на тиждень. Діти просто забувають матеріал тижневої давності. Через це складно й учителю. Щоб такого уникнути, варто об'єднувати предмети в один курс. Однак роблять навпаки. Наприклад, предмет "Я і Україна", який складався з громадянської і природознавчої частин, ліквідували. Замість нього ввели два нові одногодинні курси: "Я у світі" і "Природознавство". Загалом у школах з навчанням українською мовою в першому класі по годині на тиждень вивчатимуть 55,5 відсотка предметів, а в третьому — менше на відсоток.
Негативом є зменшення так званої варіативної складової у початковій школі. Тобто предметів, які може придумати заклад, запропонувати батьки або учні старших класів. Такі унікальні уроки є свідченням змістової автономії навчальних закладів. Коли ж держава зарегульовує навчальні плани, це погано.
У початкову школу діти приходять з різним рівнем готовності до навчання. У них неоднаковий соціальний досвід, є відмінності у психофізичному розвитку. Початкова школа повинна допомогти розкрити здібності дитини, створити умови для індивідуального розвитку. Але теперішні типові навчальні плани непридатні для реалізації цих завдань.
Коментарі