Пані Марія, 62 роки, вирішила довірити свої скромні заощадження одному зі столичних банків. Там пообіцяли 22 відсотки річних. Та незабаром банк вирішив зменшити комісійні до 16 відсотків. Про це клієнтка дізналася випадково.
Працівники банку переконували її, що вчасно надіслали листа з повідомленням про зміну умов договору.
— Казали, що я його не отримала з вини поштаря. А це вже, мовляв, не їхній клопіт, — згадує пенсіонерка.
Працівник банку показав навіть повідомлення про вручення рекомендованого листа з нібито підписом клієнтки. Пані Марія стверджує, що замість неї розписався хтось інший. Вона попросила звірити цей "автограф" зі зразком її підпису, який зберігався у банку. Їй відмовили. Натомість банк запропонував підвищити нову процентну ставку — аж на один відсоток, до 17.
Пенсіонерка звернулася до Головного управління з питань захисту прав споживачів Київської міської держадміністрації.
— Банк порушив права своєї клієнтки, — каже юрист управління Василь Кравченко, 58 років. — Згідно з умовами договору, про заплановане зниження відсоткової ставки за депозитом вкладницю мали попередити рекомендованим листом.
Тоді, за законом, вона мала право або з цим погодитися, або розірвати угоду, закрити депозитний рахунок і забрати свої гроші без будь-яких штрафних санкцій. Однак пані Марію такого вибору позбавили.
— У неї були всі підстави звернутися до суду, — стверджує Василь Кравченко. — Та після нашого втручання справу вирішено в досудовому порядку. Банк погодився зберегти ще на рік колишню процентну ставку в договорі — ті самі 22 відсотки. А судитися з поштарями не став.
Коментарі