Цього року міська рада планує провести транспортну реформу. Створять єдине транспортне підприємство, закуплять нові машини, змінять розклад маршрутів, введуть єдиний квиток на всі види транспорту. Про реалізацію планів розповідає начальник управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв'язку Черкаського міськвиконкому Віталій Дядченко, 35 років.
— Основний принцип реформи — розвиток екологічно чистого транспорту. Тролейбус — безумовно найчистіший вид транспорту, але сьогодні є альтернатива — електроавтобуси, які працюють на акумуляторних батареях. За ціною вони не відрізняються від тролейбусів. А затрати значно менші, ніж на тролейбуси: не треба утримувати службу, яка має контактні мережі, не треба купувати їх. Ті, що є в місті, потребують термінової заміни, а це затрати на мільйони гривень. Навіть з естетичної точки зору: звільнити місто від тролейбусних проводів — то й на небо буде легше дивитися.
Як сьогодні вирішуєте проблему з тролейбусним парком?
Цього року держава виділила нам 14 мільйонів гривень на пільгові перевезення. Їх вистачить на роботу 38-39 тролейбусів, тому зараз замість 45 машин на маршрути виходить 38. А на вихідних — 6. Створюємо новий маршрут — Аврора — Залізничний вокзал . Тим часом напрям ЗХВ — Можайського змінюємо на Депо — Можайського. Усе це заради економії.
Навіщо створювати єдине підприємство для всіх видів громадського транспорту?
— Це спільне підприємство, яке на 50 відсотків буде муніципальним, а решту 50 — матимуть приватні перевізники. Транспорт — стратегічний вид діяльності, тож коли відбуваються якісь забастовки, то ми зможемо все одно забезпечити жителів комунікаціями. Крім того, ми контролюватимемо якість перевезень.
Що дасть введення єдиного квитка?
— Вихід коштів із тіні. Ні для кого не секрет, що кондуктор може взяти менше коштів за проїзд і не видавати квиток. За час моєї роботи в тролейбусному парку за такі порушення звільнили 40 осіб. Але вони будуть, доки люди беруть гроші в руки. Коли ми вводимо електронний квиток, уже немає кому давати гроші за проїзд. У людини є картка, яку вона поповнює як мобільний телефон. В автобусі електронний компостер, який знімає вартість проїзду. Може зайти контролер із мобільним валідатором, який за сигналом визначає оплачений проїзд чи ні. Створимо GPS-центр, де слідкуватимуть за кількістю пасажирів, які не оплатили проїзд. Щоб не повторити досвід Львова, нову систему будемо впроваджувати поступово. Роздамо персоніфіковані картки всім соціальним категоріям, і місто буде точно знати, скільки перевезли пільговиків.
Коментарі