У суботу о дев"ятій ранку на авторинку по вул. Ярославській у Черкасах стоять близько півтисячі машин. Тут розташований найбільший в області автомобільний ринок. Має площу 1,5 га. Працює у вихідні.
Найбільше ВАЗів різних моделей — від "копійки" до "десятки". Ціна залежить від року випуску. Найдешевше — від 5 тис. грн. Новіші від $1,5 тис. Моделі останніх років — $7–10 тис.
З іномарок переважно — "опелі", "форди", "фольксваґени" 1990-х. Коштують в середньому $5–10 тис. Є кілька позашляховиків "нісан" і "кіа" — до $20 тис.
Неподалік від входу огрядний лисуватий чоловік вихваляє свій "Рено Симбол" синього кольору:
— Працює добре, а головне — економна. 7 літрів максимум бере. Ви ось сядьте, попробуйте. Коробка м"яка, і для чоловіка підходить, і для жінки, — запрошує покупця. Чоловік пробує завести. — Я ж сам на ній їздив, беріг. Багажник наче на вид і невеликий, но вмєстітельний. Резина нова, тільки поміняв.
Обдивляється автомобіль з усіх боків. Його дружина стоїть поруч, лузає насіння.
— Ну, ми ще подивимося, бо тільки прийшли, — кажуть покупці і йдуть далі.
На проході говорить по телефону 27-річний Олександр Івченко з Черкас.
— Оце не знаю, яку взяти. По грошах мені підходять "джилі" або "99-та". Мабуть, візьму "джилі" — все-таки іномарка. Три роки гроші збирав, трохи батько дав.
До чорного китайського позашляховика "Ґрейт Волл" за $13 тис. підходить хлопець років 30.
— Ви не дивіться, що китаєць, він добре зроблений. Усі інші в салонах стоять, а такі ви рідко знайдете — їх тільки під заказ привозять, — нахвалює продавець Володимир. — Це мій друг минулого року взяв, бо грошей мало було — рік од"їздив, і хоч би що. І раз під капот не заглянув. Тепер підзбирав грошенят, хоче собі машину дорожчу купити, а цю мене попросив продати. Вона шо економна, шо проста в управлінні. Беріть, не пожалієте. Рік чи два поїздите — на тисячу ціну спустите і продасте. Це не французи чи італійці, на яких ви половину вартості можете втратити.
Рік чи два поїздите — на тисячу ціну спустите і продасте
Покупець сідає за кермо і заводить машину.
— Щось там стукає, — вилазить із салону.
— Дєвушка, ви підходьте, не стісняйтесь, — зазиває Володимир. — Я ж знаю, шо всі маленькі жінки люблять великі машини. У мене дві жінки було, то обидві на великих машинах їздили. Як ця не підійде, то другу підберемо, у мене дома ще є. Бо, якщо чесно, ця машина для жінок не дуже підходить — тут коробка передач жосткувата.
По обіді авторинок порожніє, покупці розходяться.
— Найчастіше купують недорогі беушні іномарки — "опелі", "фольксваґени"," ауді" — або кількарічні "жигулі" — "шістки", "дев"ятки", "десятки". Останнім часом на ринку почали з"являтися "деу", — розповідає Людмила Прохіна, адміністратор авторинку. — Дорогих автомобілів пригонять небагато. Якщо й бувають "лексуси" чи джипи, то їх одразу ж забирають. Найдовше продаються старі автівки з великим об"ємом двигуна, такі як "волги".
Коментарі
3