пʼятниця, 09 листопада 2007 07:03

Скутеристи й велосипедисти здаватимуть правила дорожнього руху

Обов"язкові картки для власників скутерів та велосипедів запровадила два місяці тому Черкаська державтоінспекція. Вона першою в Україні зробила це, бо майже вдвічі збільшилася кількість аварій за участю двоколісних транспортних засобів. Більшість потерпілих не мають при собі документів. Тому складно встановити їхню особу.

Правилами дорожнього руху передбачено, що органи місцевого самоврядування можуть запроваджувати картки водія мопеда й велосипеда.

— Це неконтрольована група водіїв! Хто хоче, той катається. І напідпитку бува, — розказує інспектор ДАІ 44-річний Сергій Гливенко. — Діти по 7–8 років літають по дорогах. А управи на них нема. Бо за законом неповнолітні покарання не несуть.

На штрафмайданчику обласної державтоінспекції майже 10 мопедів та скутерів. Два тижні їх ніхто не забирає. В іншому кінці за сіткою стоять мотоцикли та скидані на купу велосипеди. Вони тут по кілька років. Побиті теж нікому не потрібні.

— Літом по 15–20 штук за день привозили. А тепер по 1–2. На них ані номерів, ані року випуску, — Гливенко обдивляється з усіх боків скутер із написом "Салієнт", заглядає під бак. — Привозять із Кореї, Китаю. Там вони вже своє від"їздили. Продають без документів. Несправні, погано світять. А вночі це небезпечно.

Щоб забрати транспорт, слід заплатити штраф від 17 до 68 грн, скласти тести й отримати картку.

— На картці записані прізвище, ім"я, рік народження, місце проживання, телефон і група крові, — працівник обласної ДАІ Василь Рябоконь, 45 років, показує картку з цупкого білого паперу розміром 15х10 см. На зворотному боці — витяг із правил дорожнього руху. — Якщо людина має права водія, їй картка не потрібна.

В обласному управлінні та районних відділах ДАІ для водіїв скутерів та велосипедів відкрили курси. Їх відвідують і затримані скутеристи, і добровольці. Запрошення прийти послухати лекції та скласти тест інспектори ДАІ самі роздають усім водіям.

— Як збереться не менше п"яти осіб, то з 16-ї читаю півтори години лекцію. Розказую про основні дорожні знаки, як переїжджати перехрестя, вказівки регулювальника, — каже Василь Рябоконь, який на тиждень проводить 2–3 заняття. — Буває, говорять: "Зачєм мені ваша лекція, я й сам знаю." Будь ласка, бери складай тест. Не складеш — будеш слухати й через п"ять днів перездавати, — зазначає Рябоконь.

Лекція, тести, картка й взяття транспорту на облік обходиться приблизно в 30 гривень

Тест має 10 запитань. Якщо на 8 відповідь правильна, водій отримує картку. "Добровільникам" лекція, тести, картка й взяття транспорту на облік обходиться приблизно в 30 грн. Якщо здає порушник, то платить ще й штраф.

На скутер видаються чотиризначні номери на клейкій стрічці розміром у половину звичайного номерного знака. Ліпляться їх спереду на щитку.

Якщо водій загубив картку, перескладає тест і отримує нову. Так само й тоді, коли порушив правила.

Уже видали 1,3 тис. карток. Патрульні можуть зупинити водія й перевірити наявність документів. Якщо їх немає, треба заплатити штраф від 3 до 8 грн.

Нині на скутери сезонні знижки. Новий можна придбати за 2,5–3 тис. грн. Уживаний коштує від 1, 2 тис.  Найпопулярніші китайські фірми "Фармер" — від 2,5 тис. грн.

Черкащанин Андрій Макієвський, 23 роки, купив нового скутера "хонда" у квітні. Працює торговим представником на фірмі. Повинен їздити по магазинах.

— Зараз нечасто сідаю за кермо. Холодно, — зізнається. — Їжджу обережно. До карток ставлюся негативно. Не маю на те часу. Може, весною.

20-річна Юлія Федорова з Черкас теж не має картки на скутер:

— Це правильно, що їх вводять. Бо багато аварій. Сама бачила, як у центрі міста якийсь чоловік на такому драндулеті розбився.

Велосипедисти в селах про запровадження карток не чули.

— Нічого не знаю про це, — дивується жителька Багачівки Звенигородського району 42-річна Антоніна Поліщук. — Скільки себе пам"ятаю, на велосипеді їжджу. Ще такого не було.

Секретар Легедзинської сільської ради 48-річна Катерина Ткаченко зауважує, що в селі велосипеди мають півсотні людей і ніхто жодних карток не має.

— Для чого мені ті права? Хоч у нас і проходить селом траса, але ще нікого не збивали на велосипеді. Не піду я по ту карточку.

Найчастіше скутеристи травмуються влітку

У лікарнях потерпілих в аваріях скутеристів нині немає. А влітку, кажуть медики, було багато.
— Колись на велосипедах багато травмувалося, а тепер — на скутерах, — зауважує лікар-ординатор травматологічного відділення обласної лікарні 52-річний Олег Іванов.
Часто мопедисти та скутеристи тікають із місця пригоди. У Черкасах у мікрорайоні Митниця водій скутера наїхав на пенсіонерку. Та одержала переломи, черепно-мозкову травму.
— Скутер у нього новий. Обійшли всі салони, але з"ясували, хто власник. Ховався по гаражах, — кажуть у ДАІ.

Зараз ви читаєте новину «Скутеристи й велосипедисти здаватимуть правила дорожнього руху». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути