400 млн грн мають виділити цього року на ремонт автодоріг у Черкаській області. Капітальної реконструкції або часткового ремонту потребують 80% шляхів державного значення та понад 90% місцевих.
Найгіршими дорогами в області називають смілянські. Через Смілу пролягає траса на Дніпропетровськ та інші великі міста Півдня. У курортний сезон зростає потік транспорту. Містом щодоби проїжджають понад 10 тис. автівок.
— Позаторік дороги, хоч і з натяжкою, але можна було назвати дорогами, — розповідає місцевий 43-річний Микола Сірик. — Торік засипали ями асфальтом на Загреблі та на деяких вулицях у центрі міста. Але невдовзі він, як то кажуть, поплив. А коли зійшов сніг нинішньої весни, злізла й решта покриття. У мене вже кілька разів диски на "жигулях" лопалися. Чомусь до сіл району дороги кращі.
— Я не перший рік таксую, — гнівається 35-річний Сергій Харченко. — Але такого жахливого стану доріг, як цього року, не пам"ятаю. На вулиці Богдана Хмельницького, Громова, Тельмана, 60-річчя СРСР просто боюся їхати. Буває, по два рази на місяць міняю опори, кожна коштує до 100 гривень. А як соромно перед гостями. Якось віз із потяга жінку з Білорусі. Доки об"їжджав ями, її знудило, бо голова закрутилася.
Вдається нашкребти 250–300 тисяч для ямкового ремонту
Андрій Колесник, мер Сміли, намагався запровадити досвід країн Балтії: місто розробляє документацію і проект доріг, а потім фінансує їх спорудження на дві третини. Решту беруть на себе жителі вулиці, де ведеться будівництво. Ідею ніхто не підтримав.
— Наші дороги, по суті, взагалі вже ремонту не підлягають, — пояснює Володимир Коваль, 60 років, начальник міського управління житлово-комунального господарства. — Треба знімати асфальт і по-новому стелити, виходячи із сучасних навантажень. На це потрібні мільйони. Таких коштів у бюджеті ніколи не було. У кращому разі вдається нашкребти 250–300 тисяч гривень для ямкового ремонту.
— Існують затверджені державні норми фінансування утримання доріг. Проте ми ще ніколи не отримували їх у повному обсязі. Можна сказати, що останні 10 років ми дороги не ремонтували. Тому сказати, які будемо лагодити першими, важко, — говорить Микола Алілуйко зі служби автомобільних шляхів у Черкаській області.
Місцеві шляхи може лагодити і ця служба, і органи місцевого самоврядування. Загальнодержавні утримує служба автодоріг.
Коментарі