Майже місяць у Каневі на маршруті №5 курсує новий автобус марки "Еталон", спеціально пристосований для перевезення інвалідів-візочників.
— Його ми придбали цього року у лізинг на Бориспільському автобусному заводі, — розповідає Євген Маланчев, директор приватного підприємства "Канівавтотранс". — Досі у Каневі такого автобуса не було. Коштує він 394,6 тисячі гривень — на 100 тисяч більше за звичайний.
Маршрут №5 — найдовший у райцентрі. В автобусі 15 місць. Для інвалідів пристосований вхід через задні двері.
— Є висувна пневматична платформа, яка за допомогою спеціального пульта автоматично опускається до рівня землі, — говорить водій 50-річний Василь Вареник. — Людина на інвалідному візку в'їжджає на неї. Потім платформа так само автоматично, підіймається на задню площадку автобуса. У салоні є спеціальне місце, де закріплюється інвалідна коляска. Ще одна особливість — він має широкий прохід між пасажирськими сидіннями, яким може рухатися візочник. Пасажир також може скористатися кнопками зв'язку із водієм. Вони є і всередині салону, і зовні.
За місяць роботи автобуса ним не скористався жоден інвалід на візку. У транспортному підприємстві виявили, що платформа для підйому колясок має заводський брак. Зараз його усувають.
— Коли тільки купили той автобус, мене підняли туди і трохи провезли по місту. Більше я ним не їздила, бо живу далеко від кінцевої зупинки. Мої знайомі хлопці з центру хотіли прокататись, але теж не вийшло. Автобус зручний для нас, але як він працюватиме в звичайному режимі, на маршруті, я не знаю. Щоби підняти в салон людину на колясці, водієві треба вийти з автобуса. Потім опустити і підняти платформу з людиною за допомогою пульта. Це займає десь 10 хвилин. На одному з найбільш завантажених маршрутів у місті це може викликати проблеми. Та й самому водієві не дуже зручно буде кожного разу вставати і виходити з автобуса, щоб упустити і випустити людину на візку, — каже Наталія Капустян, 35 років, голова громадської організації молодих інвалідів Канева "Відродження". Вона пересувається у візку.
Таких інвалідів у Каневі 270. Так кажуть у міському управлінні праці та соціального захисту населення.
— Маємо намір найближчим часом придбати ще одну спеціальну машину для інвалідів — "газель" російського виробництва і використовувати її як соціальне таксі, — ділиться планами Євген Маланчев. — Цей автобус буде менш габаритним — усього 10 місць без стоячих. Для інвалідів плануємо ввести знижки в оплаті.
В області більше немає транспорту для людей з особливими потребами. У Черкасах 600 візочників можуть користуватися тільки чотирма новими тролейбусами.
— Ми запропонували, щоб одна зі служб таксі в місті обладнала автобус для інвалідів. Люди сплачували би половину коштів готівкою, а ще половину — карткою через спеціальний термінал, коштами з міського бюджету. Уже наче й домовились. Але в останній момент чи то автомобіль зламався, чи то людина, яка погодилася його переобладнати, відмовилася. Так нічого й не вийшло, — розказує Анна Харченко, президент благодійного фонду "Наддніпрянський".
Зі слів заступника губернатора Черкащини Юрія Тимошенка, в області сьогодні кожен 16-й — інвалід, тобто 6% мають особливі потреби:
— 12 тисяч мають першу групу інвалідності, 33 тисячі — другу. При цьому в деяких районах немає жодного пандуса. Найгірше ними обладнані заклади освіти та культури. Найкраще — установи соціального захисту населення й органів державної влади.
Коментарі