Четвер, 28 квітня 2011 18:45

12 тисяч черкащан мають першу групу інвалідності

Майже місяць у Каневі на маршруті №5 курсує новий автобус марки "Еталон", спеціально пристосований для перевезення  інвалідів-візочників.

— Його ми придбали цього року у лізинг на Бориспільському автобусному заводі, — розповідає Євген Маланчев, директор приватного підприємства "Канівавтотранс". — Досі у Каневі такого автобуса не було. Коштує він 394,6 тисячі гривень — на 100 тисяч більше за звичайний.

Маршрут №5 — найдовший у райцентрі. В автобусі 15 місць. Для інвалідів пристосований вхід через задні двері.

— Є висувна пневматична платформа, яка за допомогою спеціального пульта автоматично опускається до рівня землі, — говорить водій 50-річний Василь Вареник. — Людина на інвалідному візку в'їжджає на неї. Потім платформа так само автоматично, підіймається на задню площадку автобуса. У салоні є спеціальне місце, де закріплюється інвалідна коляска. Ще одна особливість — він має широкий прохід між пасажирськими сидіннями, яким може рухатися візочник. Пасажир також може скористатися кнопками зв'язку із водієм. Вони є і всередині салону, і зовні.

За місяць роботи автобуса ним не скористався жоден інвалід на візку. У транспортному підприємстві виявили, що платформа для підйому колясок має заводський брак. Зараз його усувають.

— Коли тільки купили той автобус, мене підняли туди і трохи провезли по місту. Більше я ним не їздила, бо живу далеко від  кінцевої зупинки. Мої знайомі хлопці з центру хотіли прокататись, але теж не вийшло. Автобус зручний для нас, але як він працюватиме в звичайному режимі, на маршруті, я не знаю. Щоби підняти в салон людину на колясці, водієві треба вийти з автобуса. Потім опустити і підняти платформу з людиною за допомогою пульта. Це займає десь 10 хвилин. На одному з найбільш завантажених маршрутів у місті це може викликати проблеми. Та й самому водієві не дуже зручно буде кожного разу вставати і виходити з автобуса, щоб упустити і випустити людину на візку, — каже Наталія Капустян, 35 років, голова громадської організації молодих інвалідів Канева "Відродження". Вона пересувається у візку.

Таких інвалідів у Каневі 270. Так кажуть у міському управлінні праці та соціального захисту населення.

— Маємо намір найближчим часом придбати ще одну спеціальну машину для інвалідів — "газель" російського виробництва і використовувати її як соціальне таксі, — ділиться планами Євген Маланчев. — Цей автобус буде менш габаритним — усього 10 місць без стоячих. Для інвалідів плануємо ввести знижки в оплаті.

В області більше немає транспорту для людей з особливими потребами. У Черкасах 600 візочників можуть користуватися тільки чотирма новими тролейбусами.

— Ми запропонували, щоб одна зі служб таксі в місті обладнала автобус для інвалідів. Люди сплачували би половину коштів готівкою, а ще половину — карткою через спеціальний термінал, коштами з міського бюджету. Уже наче й домовились. Але в останній момент чи то автомобіль зламався, чи то людина, яка погодилася його переобладнати, відмовилася. Так нічого й не вийшло, — розказує Анна Харченко, президент благодійного фонду "Наддніпрянський".

Зі слів заступника губернатора Черкащини Юрія Тимошенка, в області сьогодні кожен 16-й — інвалід, тобто 6% мають особливі потреби:

— 12 тисяч мають першу групу інвалідності, 33 тисячі — другу.  При цьому в деяких районах немає жодного пандуса. Найгірше ними обладнані заклади освіти та культури. Найкраще — установи соціального захисту населення й органів державної влади.

Зараз ви читаєте новину «12 тисяч черкащан мають першу групу інвалідності». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі