Вівторок, 03 листопада 2015 05:00

"Зимових коліс на всі випадки не існує. Варто підбирати до місцевості, де найбільше їздите"

Автор: підготував Володимир Мукан
 

— 30 років на "всесезонці" гасав, а минулої осені поставив зимову гуму. Їздити стало спокійніше, — розповідає 55-річний Олексій Щербина з Києва. — Купив зимові шини після того, як ледь не протаранив "Пор­ше Панамера". Тоді йшов мокрий сніг. Гальмую, а машину несе за інерцією. Покришки — старі, затверділи на холоді.

Олексій їздить "Фольксваґеном Поло cедан" щодня. За місто — кілька разів на місяць, провідує батьків у Полтавській області. Придбав шини "Сава" європейського типу з асиметричним малюнком. За комплект віддав 3300 грн.

— Машина стала краще триматися на дорозі. Її не заносить на поворотах, гальмівний шлях ­зменшився. ­Чіткішим стало ­керування під час дощу та ­мокрого снігу. ­­­Ця гума значно м'якша, ніж моя колишня "Белшина". Тому вибоїни відчуваються у салоні менше. Помітив, що заднє праве колесо спускає. На шиномонтажі сказали, що покришку пошкодив їжак. Десь переїхав його і голками вирвало дрібні ламелі покришки. Утворилася дірка. Вдруге пошкодив колесо, коли з'їжджав із бордюру. Треба було купляти шини скандинавського типу. Такі — на авто сина. Вони міцніші через масивніші протектори та велику кількість ламелей.

Зимову гуму варто обирати за малюнком протектора, радить спеціаліст із підбору шин 29-річний Юрій Клименко. Він випробував понад 20 моделей.

— Зимових коліс на всі випадки не існує. Варто підбирати до місцевості, де найбільше їздите. У містах зазвичай чистять дороги. У Києві, Одесі, Харкові ще й посипають спеціальною хі­мією, що не замерзає. Підійдуть шини з масивними водовідводами, великою кількістю ребер та широкими шашками. Такі добре тримають авто в дощову погоду та під час мокрого снігу. Малюнок протектора може бути ненаправленим або асиметричним. Покришки з асиметричним малюнком добре тримають машину на високій швидкості.

Для сільських доріг підійдуть колеса з великою кількістю тонких ламелей і потужними ґрунтозачепами. Ламелі, ніби присоски, утримуватимуть авто на кризі. Бічні ґрунтозачепи врізатимуться у сніг або замерзлий ґрунт. Сільські та районні дороги зазвичай погано чистять. Тому хорошим варіантом може бути і шипована гума. Вона найкраще тримає авто під час ожеледі. Наприклад, гальмівний шлях на нешипованих колесах при швидкості 50 кілометрів за годину — 20–25 метрів, а на шипованих — 10–12 метрів. Не дуже зручно використовувати шипи на початку весни. Вони стираються об асфальт, а на літню гуму переходити рано. На очищеному від снігу асфальті від шипів більше шкоди, ніж користі — при гальмуванні машину може занести, при різкому рушанні з місця вони відлітають.

Для села найбільш підходящий направлений малюнок протектора. З таким машина добре вибиратиметься із заметів, менше буксуватиме. Перед вибором малюнка протектора слід враховувати вік автомобіля. На старі машини небажано встановлювати колеса з направленим та асиметричним малюнком.

— У старих автомобілях кузов може бути поведений, колеса стиратимуться нерівномірно. Тому через кожні 10 тисяч кілометрів пробігу їх потрібно міняти місцями. З направленим і асиметричним малюнком це робити складно — можна лише міняти покришки перед­ньої і задньої вісі. Для старих авто краще купувати колеса з ненаправленим малюнком.

Потрібно перевіряти дату виготовлення покришок. Через півтора року після випуску шина втрачає еластичність, має гірше зчеплення з дорогою. Ще варто перевіряти на дотик, чи не бракована гума. Всередині має бути гладенькою, злегка покритою тальком. Не повинно бути ніяких пухирців, виямок, шершавості та інших дефектів.

7 градусів тепла — за цієї температури фахівці рекомендують міняти гуму. За ­холоднішої погоди, їзда на всесезонній і літній гумі стає небезпечною. Гальмівний шлях збільшується на 30%.

160 гривень у середньому коштує встановити на шиномонтажі комплект зимової гуми на диски радіусом 12–14 дюймів. На більші — дорожче.

5 міліметрів — мінімальна глибина протектора зимової гуми для її експлуатації. Якщо вона менша, покришка не матиме нормального зчеплення з дорогою, вважають спеціалісти компанії "Єврошина".

"Менше стрибайте з бордюрів"

— Перші 500 кілометрів нові колеса обкатують — їдуть 80–90 кілометрів на годину, минають вибоїни та не перевантажують авто, — радить 31-річний Олег Смик, майстер шино­монтажу.

Зимова гума м'якша за літню, тому потрібно менше стрибати з бордюрів і наїжджати на рельси, — додає. — Кожні два тижні перевіряйте тиск коліс. Якщо зменшився, зросте витрата палива та швидше зношуватиметься гума. Зимові покришки не люблять потужного струменя води на мийках. На боковинах можуть з'явитися тріщини.

Щоб шини не деформувалися у міжсезоння, їх зберігають вертикально у темному приміщенні. Найкраще у підвалі. Покришки на дисках тримають горизонтально. Гума довше буде еластичною, якщо її покривати силіконовим спреєм.

Зараз ви читаєте новину «"Зимових коліс на всі випадки не існує. Варто підбирати до місцевості, де найбільше їздите"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 866
Голосування Справа Медведчука - це:
  • Спроба Зеленського наростити рейтинг. Медведчука не посадять
  • Початок боротьби з олігархами
  • Піар з одночасним ударом по Порошенку
  • Перерозподіл ринку і потоків
  • Вплив американців
  • Мені байдуже
Переглянути