— Я ніби повернувся на 40 років назад у свою молодість завдяки цьому "Фіату". Раніше їздив на горбатому "Запорожці". Відчуття від поїздки і розмірів схожі, — каже одесит Сергій Шапкін, 66 років.
Він стоїть біля бірюзового "Фіата-500 Джардіньєра" 1957 року випуску на технічному фестивалі "Олдкарленд", який проводили 9–12 травня на території Державного музею авіації на столичній вул. Медова.
— Цю машину завезли у Львів із-за кордону років 30 тому. Вона не була цікавою для колекціонерів через відсутність у ній коробки передач. Її в радянські часи немогли дістати, адже всі кордони були закриті. Потім я знайшов деталь і встановив на авто. Відновлював все з точністю до оригіналу. Купив "Фіат" за тисячу доларів, а в реставрацію вклав п'ять, — розповідає чоловік. Його автомобіль має кузов універсал, двері відчиняються проти руху, в даху великий люк, закритий тканиною. У багажнику, розташованому попереду, встановлено паливний бак на 20 літрів, запасне колесо і є трохи місця для речей. Така модель єдина в Україні. Її власник здобув Гран-прі фестивалю. — Стандартний номерний знак був завеликий для маленького "Фіатика", тож замовив удвічі менший.
На фестиваль приїхало 1055 машин. Усі виставили біля 88 літаків музею авіації. У перший день спостерігачі Книги рекордів України зафіксували нове досягнення — за перші півтори години приїхали 239 раритетних машин. Видали сертифікат "Найбільша кількість ретромашин на одній локації".
Із техніки за кількістю лідирували легковики. Також показали велосипеди, мотоцикли, броньовики.
— Ми зібрали повну колекцію військових машин американської, німецької і червоної армії. Вдалося навіть привезти сюди легендарний танк Т-34. Він повністю робочий із укомплектованим екіпажем біля нього. Протягом кожного дня фестивалю його заводять, він крутить гарматою, — говорить організатор фестивалю Вадим Навроцький, 50 років. Проходить повз табличку "Вулиця Ніци" біля якої більш як десяток автобусів виставлені в ряд. Серед них ЗіС, "Ікарус", ЛАЗ, "Блюбірд", "Форд". — Ми назвали так експозицію пасажирської техніки в честь "Автобусного тижня", що проходив 1967 року в Ніцці. Там чимало нагород взяли наші львівські автобуси ЛАЗ.
У центрі фестивалю на червоних доріжках стоять шість автомобілів. Усі — переможці Гран-прі попередніх фестивалів. Серед них перший масовий автомобіль у світі "Форд Модел Т" 1908 року, "Бюїк" 1924 року, ЗіЛ-115, на якому возили генсека УРСР Володимира Щербицького.
— Ми завжди розміщуємо на афішу зображення авто, що взяло Гран-прі на попередньому фестивалі. Усі ці машини були на наших афішах, — говорить організатор Павло Лозовенко, 40 років. Стоїть біля ЗіС-110 зразка 1945 року. — Це представницький радянський автомобіль для перших осіб країни. Таких зробили всього 2089 одиниць. У машини потужний прийомистий восьмициліндровий двигун. Зручно їздити і в сучасному міському потоці. Це перше радянське авто, де встановили одометр і коробку передач на кермі.
Під час фестивалю відзначили ювілей автомобільних марок "Опель", "Сітроєн" і "Бентлі". Виставили ці машини у вигляді еволюції — від найстарішої до найновішої. Лінійка "Опелів" стоїть неподалік від червоного літака Ан-2. Найстаріший "Опель P4" 1935 року. Замість поворотників має вінкери. У довоєнній Німечині це був один із найдоступніших автомобілів. Його можна було купити за сім зарплат пересічного німця.
— Цей "Опель Адмірал" 1939 року до нас привезли із Харкова. Він знімався в різноманітних фільмах, — говорить Павло Лозовенко. Проходить повз чорну машину. — А ось цей "Опель Рекорд" 1969 року свого часу був першою іномаркою в Лубнах Полтавської області. Авто пригнали з Калінінграда в радянський час. Вона була в ідеальному стані. Нашому клубу господар продав "Опеля", щоб авто жило в гаражі. Він переїхав із приватного будинку в багатоповерхівку, паркінгу й гаража не мав. Періодично телефонує й питає за машину.
Із "Сітроєнів" привезли "Сітроен ДС" 1955 року. На такому в кіно їздив французький президент Шарль де Голль і кіноперсонаж Фантомас. Авто має передній привід, гідравлічну підвіску, алюмінієві панелі кузова і пластиковий дах. Також привезли "Сітроєн 2 CV", випускали впродовж 1949–1990 років. За цей час зробили 4 млн таких моделей. Машина має незалежну підвіску всіх коліс, просту конструкцію. Багато кузовних елементів можна зняти з неї без викрутки й гайкового ключа.











Коментарі