пʼятниця, 25 жовтня 2013 05:30

Шини з направленим малюнком не міняють місцями

Автор: фото: Володимир МУКАН
  Працівник черкаського шиномонтажу ”Майстер шин” Роман Ковтун встановлює на колісний диск ”Деу Ланоса” зимову шину ”Ґудієр УльтраҐріп 8”. Монтаж чотирьох радіусом 13 дюймів із балансуванням коштує 120 гривень
Працівник черкаського шиномонтажу ”Майстер шин” Роман Ковтун встановлює на колісний диск ”Деу Ланоса” зимову шину ”Ґудієр УльтраҐріп 8”. Монтаж чотирьох радіусом 13 дюймів із балансуванням коштує 120 гривень

—?Раніше їздив на всесезонках. Воджу небагато, не ганяю, — каже 33-річний Анатолій Войтило з райцентру Сміла Черкаської області. — Позаторік машину на повороті занесло в кювет, погнув крило. Зрозумів: на зимових шинах краще не економити.

Анатолій щомісяця долає "жигулями-сімкою" 6-7 тис. км. Купив російські "Матадор" із направленим малюнком протектора.

—?Шини з направленим протектором кращі за звичайні, — пояснює. — Із заметів вигрібають без проблем, на поворотах машину не несе, снігова каша не страшна. Але в них є недоліки. За дві зими вони трохи зносилися. Переднє праве колесо — з внутрішнього боку, ліве — навпаки. Моя "сімка" чотири рази була в аварії, кузов поведений. Хотів переставити колеса місцями, але направлені шини міняти не можна. Довелося купувати нові. Узяв наші "Росава" з ненаправленим малюнком. Шини гірші, машина не така стійка, на ожеледиці носить. Але їх можна міняти місцями, довше прослужать.

Киянин 37-річний Олег Васьків користувався різними типами зимових шин. Розповідає, для кожного стилю їзди потрібні від­повідні:

—?Для міста найкращі зимові з направленим малюнком. Такі добре тримають машину на ожеледиці й середньому покриві снігу. Але для траси не годяться. Тільки розганяюся більше 90 кілометрів на годину — канавки не встигають звільнятися від снігу, машина "пливе". Для швидкісної їзди найкращі шини з асиметричним малюнком. Внутрішня частина пристосована до засніженої поверхні, зовнішня — до асфальту. Я поставив такі на свою "Мітцубісі Карізму". Щозими їжджу до батьків на Закарпаття, на трасі без проблем тримаю 120 кілометрів на годину.

47-річний Юрій Марущак працює спеціалістом із добору протекторів у столичній компанії "Шина-сток". Протягом останніх трьох років випробував 40 марок.

—?При виборі зимових покришок звертаю увагу на особливості машини, стиль їзди і дороги, якими авто їздитиме. Для автомобілів з південних областей найкращі шини з якомога ширшими водовідводами і ґрунтозачепами. Там на дорогах багато калюж, глини. Для решти областей піді­йдуть із розрідженим малюнком протектора. Що більша відстань між "кубиками" протектора — то швидше колесо звільнятиметься від налиплого снігу. Висота шини не менше 9-10 міліметрів. Інакше ковзатиме, не продавлюватиме товщу снігового шару. Якщо машина їздить переважно замерзлою засніженою трасою, колеса повинні мати багато хвилеподібних ламелів-насічок. Що їх більше, то шина краще приставатиме до слизької поверхні. Для ожеледиці найкраще підходять шиповані колеса. Але на таких не можна їздити швидше 120 кілометрів на годину, бо шипи "вилітають". У містах такі не потрібні. Там суцільної криги не буває, а на очищеному асфальті шиповані колеса тримають гірше за звичайні. На вологій ґрунтівці машина заривається.

Майстер каже, що виробники протекторів розробляють моделі для сучасних автомобілів, обладнаних антиблокувальною системою гальм та курсової стійкості.

—?Це дуже технологічні шини, у яких по центру ідуть два великі водовідводи, є багато вертикальних розрізів. Але ці технології не працюють на "жигулях". На старі нешвидкісні легковики треба брати шини з якнайширшими горизонтальними прорізами.

Можна ставити лише на ведучу вісь

Для автомобілів "Шевроле Авео", Лада-2110, "Деу-Ланос" комплект із чотирьох зимових шин коштує 2,5-3 тис. грн. Для позашляховиків — щонайменше 10 тис. грн.

—?Усі хочуть зекономити, — розказує слюсар шиномонтажу на столичному просп. Науки 39-річний Владислав Пасічнюк. — І власники "жигулів", і "Порше Каєн". Часто беруть ненові шини. Наприклад, нова "Мішелін" 15-го радіусу коштує 1000 гривень, така ж беушна, майже не стерта, — 350-400 гривень. Люди беруть чотири беушки. Я б не радив. Якщо не вистачає грошей на чотири нові колеса, то купіть краще два, поставте їх на ведучу вісь. Беушки все одно не працюють.

3 зими в середньому служать зимові колеса. Більше виробники не рекомендують використовувати. Навіть якщо протектор не стерся, гума стає менш еластична, липне до криги гірше.

7 градусів тепла — за цієї температури спеціалісти компанії "Єврошина" радять змінювати літні колеса на зимові. За нижчих показників літня гума втрачає властивості, погіршується здатність протекторів зчіплюватися з асфальтом.

500 кілометрів варто обкатувати нові зимові колеса. У цей період не варто розганятися швидше як до 90 км/год., якнайменше їздити бордюрами, рейками, по ямах. Шиповані шини обкатують 1000 км, уникають різких гальмування та розганяння.

Перед заміною вимийте шини і диски

У міжсезоння біля шиномонтажів черги — власники змінюють колеса на зимові. Слюсарі монтують покришки поспіхом, помиляються.

—?Усе роблять конвеєром, — говорить 55-річний Юрій Швець. Він водить автомобіль 35 років. — Перед монтажем раджу всім помити колеса і диски. У брудній шині не видно тріщин, застрялого цвяха. Крім того, брудна гірше пристане до диска, колесо постійно спускатиме. Балансувальний верстат на шиномонтажі має стояти на ідеально рівній підлозі. Якщо підпертий якимись брусочками-цеглинками, краще їхати до іншого. Такий верстат відбалансує колесо неправильно, тому машина споживатиме більше палива, розбиватиметься підвіска.

Зараз ви читаєте новину «Шини з направленим малюнком не міняють місцями». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути