вівторок, 23 травня 2017 00:05

Перед купівлею моторолера роблять пробний заїзд
2

Фото: Володимир Мукан
Електроскутер ”Сів” зовні нагадує самокат — має велику підніжку. Під нею — літій-іонні акумулятори. Двигун потужністю 1,2 кВт вбудований у задньому колесі. Скутер оснащений масивними широкими колесами. Завдяки цьому добре проходить вибоїни і долає бездоріжжя. — Це китайський мопед. Ми його придбали, щоб видавати напрокат. Перед тим випробували — якісний, — говорить 30-річний Ігор Бурдим, керівник служби прокату моторолерів ”Погнали” на вул. Саксаганського в Києві. — Заряджати його можна від звичайної розетки на 220 вольт. Запас ходу — 45–60 кілометрів, залежно від швидкості й навантаження моторолера. Змінювати налаштування можна через смартфон. Для цього його приєднують до скутера за допомогою блютуза. Цей двоколісний засіб дуже зручний, на ньому легко тримати рівновагу. Можна їздити з пасажиром. Максимальна швидкість електроскутера — 35 км/год. Коштує від 27 тис. грн.

— Купив моторолера, щоб їздити на ньому на роботу, а не автобусом. Це швидше, та й за вартістю майже однаково. Моторолер бере 3–4 літри бензину на 100 кілометрів. Дорога на роботу мені обходиться 10–12 гривень, — каже 27-річний Олег Григоришин із Києва.

Має японський "Хонда Діо" 2010 року випуску. Придбав його із пробігом 3 тис. км. Заплатив 7,5 тис. грн.

— Перший місяць їздив на ньому без проблем. Потім було кілька поломок. Спочатку перестав заводитися, бо зламався стартер. Далі були проблеми з бензопроводом. Став протікати в одному місці, — продовжує Григоришин. — Під час ремонту майстри помітили, що скутер двічі перефарбовували. Очевидно, був у аварії.

Потримані моторолери коштують від 7 тис. грн. Перед купівлею його ретельно перевіряють, аби не був із дефектами й не ламався.

— Перш за все, потрібно звертати увагу на цілісність пластику. Він не має бути побитий чи тріснутий. В іншому випадку це говорить про те, що скутер падав або до нього недбало ставилися, — розповідає організатор рет­ро-скутерклубу Сергій Нікітін, 28 років. — Має насторожити надто почовганий пластик корпусу. Це свідчить, що з ним поводилися неакуратно. Тому можуть виникати якісь поломки двигуна чи електросистеми.

Звертають увагу на стан рами. Вона повинна бути рівна й не вигнута. Перевіряють її під час руху. Бажано проїхати 200–300 метрів. Якщо скутер постійно хилить в один бік, значить він не раз падав і був у аварії.

— Двигун скутера не має видавати якихось зайвих або невластивих звуків. Якщо гучно деренчить, може мати проблеми з випускною системою — прогорілу прокладку чи не підкру­чені болти, які тримають вихлопну. Якщо "свистить", то виникнуть проблеми з паском варіатора. В майбутньому він перетреться і не поїде. Низький гул мотора свідчить про проблеми в редукторі. У ньому погана змазка, немає масла чи зносилися елементи, — каже Сергій Нікітін. — Двигун у хорошому стані звучить рівномірно, без різких "свистячих" звуків. Дим із вихлопної труби не має бути темного кольору, а світлого та прозорого. Взагалі краще, щоб він не "димів". Потрібно звернути увагу й на акумулятор. Якщо він підсівший, то фари дають слабке світло, ­поворотники погано блимають і через раз запускається стартер із кнопки. Новий акумулятор обійдеться у ­300–350 гривень.

Варто перевірити, чи фара працює без перебоїв. І чи тримається у гнізді. Часто через необережну їзду на поганих дорогах фара починає випадати. Колісні диски повинні бути не погнуті.

— Краще всього завезти скутер на діагностику. Перевірити балансування коліс, щоб не було "вісімок". З'ясувати, чи тримають колеса тиск. Якщо вони спустять під час руху, можна втратити управління та врізатися в щось або впасти, — говорить Нікітін. — Китайські моторолери дешевші, не варто їх купувати. Більше коштів витратите на ремонт. Вони ще із заводу неякісно зібрані. Їх відмовляються ремонтувати у майстернях, аби не мати зайвого клопоту. Наприклад, після заміни поворотника такий скутер може перестати заводитися. Краще обирати японські марки — "Ямаха", "Хонда", "Сузукі". Вони недорогі в обслуговуванні, й деталей до них багато. Непогані і європейського виробництва — "Апрілія", "Пежо", "Веспа". Останню здебільшого роблять у ретро-стилі. Їх небагато в Україні, тому деталі до них дорогі й обслуговування недешеве.

350 гривень коштує оренда японського бензинового скутера в ретро-стилі "Хонда Джорно 50" на 12 год. у фірмі "Погнали". Один шолом видають безкоштовно. Другий — за 50 грн. Орендар має залишити 7,5 тис. грн застави, закордонний паспорт чи посвідчення водія.

190 гривень коштує реєстрація і видача державного номерного знака на моторолер із двигуном потужністю до 50 куб. см. Електричну двоколісну техніку з потужністю двигуна до 5 кВт реєструвати не потрібно.

Зараз ви читаєте новину «Перед купівлею моторолера роблять пробний заїзд». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути