Від наступного року автівки в Україні заправлятимуть лише бензином із домішкою біоетанолу — спирту з буряку, кукурудзи або картоплі.
1 л пального повинен містити не менше ніж 5% спирту, за вимогами токсичності "Євро-4".
— Бензин із біоетанолом уже продають на багатьох заправках, — каже Геннадій Рябцев, 40 років, із науково-технічного центру "Психея". — Його домішують у преміум-пальне з позначкою "євро". Частка спирту поки що близько 1 відсотка. При збільшенні вмісту до 7 відсотків страждатимуть двигуни авто, випущених до 2008 року. Бо тоді діяли нижчі вимоги до токсичності викидів і мотори виготовляли за дещо іншими стандартами. Псуватимуться гумові прокладки, паливний бак іржавітиме. У спеку можливі перебої роботи двигуна. В циліндрах утворюватимуться парові пробки, й потужність машини падатиме. Доведеться частіше капітально ремонтувати мотор. Що старіше авто, то більші проблеми. За моїми підрахунками, лише 66 відсотків легковиків в Україні пристосовані до пального з біоетанолом.
Переобладнання машини під бензин зі спиртом коштує близько $300. До інжектора під'єднують електронну плату, що розпізнає вид пального. Відповідно регулює кількість повітря, яке закачується для спалювання в двигуні. Витрати на 100 км шляху зростуть на 1-3 л, вважає експерт.
— Автовласники програють, бо якість українського пального погана. Спирт значно дешевший за бензин. Але вартість пального з домішкою не знизиться. Наші спиртові добавки виділятимуть більше токсичних речовин, з'являться випари формальдегіду.
Коментарі
2