Черкащанин Олександр Ільченко, 47 років, поставив на "Москвич-412" 1986 року випуску п'ятиступеневу коробку передач від "жигулі-шістки". На 100 км машина тепер витрачає на 2-3 л менше бензину, швидше прискорюється.
Щоб з'їздити до тещі в село Іркліїв, за 50 км від Черкас, і назад, раніше заправлявся на 115 грн. Тепер вистачає 85.
— Ще й передачі перемикати легше, хід важеля не такий великий. З першої передачі рушив і зразу перемикаюся на другу, розганяюся до 40 кілометрів на годину. Правда, зараз важіль вібрує. У "москвичівській" коробці такого не було. Зате з новою накат довший. Є п'ята передача. Вмикаю її при 90 кілометрах на годину. У старій коробці було чотири передачі. При 110 кілометрах на годину машина гуділа так, наче злітати збиралася. Тепер мій "москвич" літає 120 кілометрів на годину й шуму в салоні мало.
Спідометр переобладнаного "москвича" тепер показує швидкість на 30 км/год більшу за реальну. Треба ставити перехідник або спідометр від "жигулів".
— Підвозив раз кума додому. Їхали по Черкасах. На спідометрі — 100 на годину. Кум лаятися почав. "Я завжди так по місту літаю", — кажу. Спочатку я не здогадувався, що спідометр бреше. Попросив даїшників, щоб радаром заміряли швидкість. Тепер займаюся математикою за кермом.
Коробку передач допоміг поставити сусід по гаражному кооперативу. Вони розширили поздовжній тунель між передніми сидіннями, укоротили кардан, вмонтували плиту-перехідник між коробкою передач і двигуном. Установили вазівський підшипник колінвала та диск зчеплення від "Москвича-2141".
59-річний Олег Кушпій має "Волгу ГАЗ-24" 1978 року. Поставив карбюратор від ВАЗ-2107. На 100 км дороги його машина почала витрачати 10-11 л бензину, на 3-3,5 л менше.
— Він економить пальне, бо має канал зворотної подачі пального. Зараз рушаю з другої передачі. Раніше в салоні відчувалася вібрація. Інколи клапани двигуна стукали. Однак машина гірше заводиться узимку, доводиться довго прогрівати.
Встановлював самотужки. Уживаний карбюратор купив на авторинку. Попервах двигун працював дуже гучно. При перемиканні передач були ривки.
— Відрегулював оберти викруткою, то пропала тяга на низьких передачах. Мені підказали, що треба поставити інші жиклери в першій камері карбюратора. Знайшов із меншим отвором і машина запрацювала краще.
Авто з інжекторними двигунами теж роблять економнішими. Перепрошивають процесор блоку управління. Дмитро Кумар, 27 років, з київського житломасиву Оболонь переробив свою "Шевроле Такуму". По місту машина витрачає 7,2 л бензину на 100 км. Доти — 9.
— До того я мав "славуту". На ній зменшував споживання пального вручну. Регулював карбюратор так, щоб двигун ледь працював на холостих обертах. Перекачував колеса на 0,2-0,3 атмосфери. Витрата бензину падала на 3 літри.
За перепрошивку двигуна "такуми" віддав 1 тис. грн.
— Єдиний мінус — машина повільніше розганяється. Враження, що їжджу не на бензині, а на газу, з установкою другого покоління.
Коментарі
8