В автосалоні "Паритет Моторс" на столичній вул. Грінченка продають позашляховики "хюндай" одного класу — "туксон" та "ІХ35." Останній, новіша модель, коштує 217 тис. грн — на 44 тис. грн дорожче за "туксон". Обидві машини дають випробувати покупцям. Тестую автомобілі і я. До "туксона" підводить продавець Сергій ДроботУН, 29 років.
Темно-вишневе авто має масивний чорний бампер із круглими протитуманниками, невелику решітку радіатора та дутий капот. Водійське сидіння і кермо регулюються за висотою. На дверцятах — сім кнопок і невеликий джойстик керування бічними дзеркалами. Натискаю найбільшу — дзеркала одночасно складаються. Праворуч від водія на панелі — кнопка для вмикання повного приводу.
Багажник можна відчиняти у два способи — підняти лише скло або відкрити задні дверцята. Там лежить повнорозмірна запаска. Є розетка прикурювача. У неї вмикають автохолодильник, ліхтар чи компресор.
Рушає "хюндай" без ривків, по ямах їде не дуже плавно. Спрямовую авто нагору, розганяюся.
— Зараз машину тягнуть передні колеса, — говорить Сергій. — Коли передні колеса починають пробуксовувати, вмикається задній привід. Щоб їздити лише на повному приводі, натисніть кнопку праворуч.
Завдяки широким колесам маленькі вибоїни не відчуваються. Двигун витягує машину нагору на п'ятій передачі зі швидкістю 70 км/год.
Різко повертаю ліворуч біля заправки — машину ледь перехиляє на правий бік. Розганяюся до 60 км/год і гальмую. Авто зупиняється за 40 м.
Підходимо до "ІХ35". Білий всюдихід із дахом краплеподібної форми має кутасті фари, обтічний бампер та великі дзеркала. Його дизайн нагадує стиль нового покоління легковиків "хюндай".
Кермо, як і важіль перемикання передач, обтягнули шкірою. На рульовому колесі десяток кнопок. Серед них кнопки виклику абонента і завершення телефонної розмови. Біля прикурювача є розетка на 12 В, але у багажнику такої немає.
Багажник більший, ніж у "туксона". Є місце для запаски, але у базовій комплектації замість неї кладуть ремкомплект.
— Тут стоїть новий двигун на 165 "коней". Але ця машина більше підходить для міста, ніж для бездоріжжя. Вона на 2 сантиметри нижча за "туксона".
Після повороту ключа запалювання різними кольорами спалахує панель приладів. Вмикаю першу передачу — машина різко починає рух, другу — прискорюється. За 3 с стрілка на спідометрі показує 55 км/год. Педаль газу дуже чутлива, тисну її слабше. Ручка перемикання передач після дотику заскакує на потрібну позицію. Перемикаю передачі двома пальцями. А кермо під час розгону набирає вагу. На швидкості 70 км/год крутити його важче, ніж на 20 км/год.
— Тут електропідсилювач, а в "туксона" гідропідсилювач. Чим більша швидкість, тим важче крутити кермо. Гальма тут теж потужніші.
Розганяюся до 60 км/год і витискаю гальма — авто зупиняється за 25 м. Їду по вибоїнах. Їх не так відчуваєш, як на "туксоні". Підвіска м'якша, а огляд з місця водія кращий. Різко повертаю ліворуч біля заправки на швидкості 40 км/год, машину перехиляє на правий бік.
"Туксон"
Переваги
— добре проходить бездоріжжя
— зручні дверцята багажника
— тяговий двигун
— зручні задні сидіння для трьох пасажирів
— хороша прохідність
Недоліки
— жорстка підвіска
— відсутність автоматичної коробки передач у передньопривідній версії
— водійське сидіння втомлює під час тривалих поїздок
"ІХ35"
Переваги
— чіткі перемикання важелів
— зручне кермо
— потужні гальма
— тихий двигун
— великий
багажник
— багата базова комплектація
— м'яка підвіска
Недоліки
— окремо не відчиняється скло дверцят багажника
— посадка по центру заднього сидіння незручна
— висока ціна
— немає гнізда прикурювача у багажнику
"ІХ35" бере на два літри менше за "туксона"
41-річний Ігор Царенко із Білої Церкви Київської області їздив на "ІХ35" два роки. До цього користувався службовим "туксоном".
— "ІХ35" зручніший, — каже. — Сидіння ширші, мають більше регулювань. Через це спина в дорозі не так втомлюється, як у "туксоні". Двигуна майже не чутно, а в "туксоні" він слабший, зате гучніший.
Ігор Царенко придбав машину
з 2-літровим мотором на 165 к. с. Наїздив на ньому 35 тис. км. На "туксоні" проїхав 120 тис. км.
— "ІХ35" на 2 літри менше бере у місті. Швидше розганяється за "туксона". На ньому зручно різко ряд змінити чи проскочити перехрестя на жовте світло. Але бездоріжжя проходить гірше, ніж "туксон". Його сильно гойдає на пагорбах.
За час користування "туксоном" Ігор Царенко замінив датчики АБС і два задні амортизатори. Мастило й фільтри міняв через 15 тис. км.
"Туксон" практичніший. На службовому більше 20 подряпин на бампері, а виглядає, як новий. Бо бампер і пороги оббиті чорним пластиком. Вантажопідйомність "туксона" теж краща. Возив ним п'ять мішків цементу, а машина лише трохи сіла.
Коментарі