Українці часто купують російські легковики "лада", китайські "чері" та українські "ланоси". Вони коштують від 70 тис. грн. Європейські машини набагато дорожчі.
Житель столичного житломасиву Микільська Борщагівка Олександр Панасюк, 39 років, їздить у "Чері Амулет" із кузовом ліфтбек.
— Багажник відчиняється разом із заднім склом. Можна холодильник перевезти, — пояснює Олександр. — Базова комплектація найкраща з дешевих легковиків — електричні склопідйомники, кондиціонер, протитуманки, підігрів сидінь, магнітола, гідропідсилюч.
За чотири роки "чері" пройшов 92 тис. км. Олександр двічі міняв задні амортизатори, гальмівні колодки та підшипник у передній ступиці.
— Будую дачу, то машину часто завантажую. Полетіли амортизатори. Я поставив нові від "фольксваґена". Вони довго служать. Після пробігу 10 тисяч замінив по гарантії радіатор, бо потік. Дошкуляє погана шумоізоляція. На швидкості вище 100 кілометрів за годину чути надокучливий звук двигуна. Ущільнювачі скла та дверей — неякісні. Після 70 тисяч пробігу почали відклеюватися. На автомийці в салон потрапляє вода. Легкосплавні за два роки погнуло, ремонту не підлягають. Поставив сталеві. Бампери теж слабкі, тріскаються. Пластик у салоні довго смердів.
На інтернет-форумах зазначають, що після 70 тис. км пробігу в "амулеті" важко перемикаються передачі. Треба міняти кулісу коробки передач. Двигун може перегріватися, бо охолоджувальна рідина витікає через потріскані ущільнювачі.
Амортизатори "лад" теж швидко виходять із ладу. Двигуну "десятки" треба робити капремонт після 300 тис. км пробігу. Як і в "амулета".
"Ладою 2110" житель міста Енергодар Запорізької області Олександр Козаков проїхав 304 тис. км.
— Серйозних поломок мотора не було. Кожні 10 тисяч кілометрів підтягую тросик ручника. Тричі міняв передні амортизатори, двічі — задні та поворотний кулак передньої ступиці, підшипник на передній підвісці. Ще міняв задні гальмівні колодки, — розповідає Олександр Козаков, 51 рік.— Я працював на іномарках. Довго звикав до гальм "лади". Іноді здається, що їх немає. Треба втоплювати педаль на повну. Після кожних 60–70 тисяч кілометрів пробігу треба міняти манжети на гальмівних циліндрах задніх коліс або купувати нові циліндри. Бо витікає гальмівна рідина.
На інтернет-форумах пишуть, що у ВАЗ 2110 горять бензонасоси, якщо у бакові менше 5 л пального. У "ладах" 2000–2002 років випуску важко перемикаються передачі, ламаються куліси коробки передач. Після 100 тис. км виходить із ладу зчеплення. Двигуни з пробігом 80 тис. км починають "їсти" мастило.
— Китайську машину я точно не брав би. З ремонтом там постійні проблеми. Деталі дорожчі, а якість нікудишня, — каже Олександр Козаков.
На "Деу Ланос" із 16-клапанним двигуном на 1,6 л житель столичного житломасиву Нивки Руслан Шевченко їздить чотири роки. Авто, випущене в Польщі, має 270 тис. км пробігу.
— Перших три роки я навіть не заглядав під капот, — каже Руслан Шевченко, 40 років. — На порогах, зварювальних стиках досі ніде нема іржі. Бо кузов частково оцинкований. Масло в коробці передач не треба міняти. Двигун добре тягне, негучний. На трасі бере 7 літрів бензину на 100 кілометрів. Салон просторий. Мені зі зростом 189 сантиметрів ззаду не тісно. А в "дев'ятці" голову треба нахиляти. Після 120 тисяч кілометрів замінив амортизатори. З ходовою проблем не було. Треба щоб кліренс був трохи вищий, аби переднім бампером за бордюр не чіплятися.
Руслан двічі міняв задні гальмівні колодки та раз — передні накладки. Поставив нові амортизатори та наконечник кермових тяг.
Багато вузлів "деу" мають удвічі-тричі більший ресурс, ніж у китайських та російських легковиках. Шарові опори, задні салент-блоки виходжують 170 тис. км. Передні — 400–500 тис. км. Двигун проходить до капремонту 500 тис. км.
На форумах водії "ланосів" радять: кожні 60 тис. км треба чистити датчик холостого ходу. Через забруднення оберти двигуна стають нерівномірними. На двигунах 1,4 л з'являється іржа, бо неякісно пофарбовані. На двигунах південнокорейського виробництва на 1,6 л виходить із ладу прокладка між клапанною кришкою та блоком двигуна. Її ставлять на Запорізькому автозаводі. Через зіпсуту прокладку падає рівень мастила.
Коментарі
3