"Живу з родиною в селі неподалік Жмеринки й через ці замети та слизьку дорогу виїхати до міста проблематично. Купив одну пару ланцюгів протиковзання на колеса. Це істотно підвищило прохідність автомобіля. Зберігаю їх у багажнику", - розповідає Іван Колібабчук, 35 років.
Завдання ланцюгів – поліпшити зчеплення коліс автомобіля з дорогою, яка покрита снігом, ожеледдю або брудом. Вони обов'язкові для їзди у гірській місцевості, розповідає продавець автозапчастин та аксесуарів Володимир Кривоніс, 40 років.
Зазвичай ланцюги мають конструкцію "Ромб", "Драбинка", "Ялинка". Чим складніший малюнок, тим кращою буде прохідність автомобіля.
"Якщо ваш автомобіль повнопривідний, то краще купити два комплекти та встановити на чотири колеса".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які речі треба взяти в автомобіль під час подорожі на далекі відстані
Виготовляють ланцюги протиковзання із гуми, пластику, алюмінієвих сплавів та сталі.
"Ланцюги зі сталі дуже псують гуму, то ними не варто їздити на асфальтній дорозі. Пластмасові швидко рвуться, а алюмінієві підходять для їзди на рихлому снігу".
Коли рухаєтесь у гумових ланцюгах, то швидкість слід обмежити до 90 кілометрів за годину, при всіх інших видах – до 40-50 кілометрів.
При покупці особливу увагу звертайте на виробника та замки для застібання.
"Раджу купувати ланцюги закордонного виробництва, бо вони надійніші та зроблені з урахуванням сучасних технологій. Із замками теж бувають проблеми, коли вони погано застібаються чи взагалі незручні. Існують ланцюги з механізмом, який самозатягується під час руху".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На слизькій дорозі гальмують двигуном
Ціни на ланцюги протиковзання коливаються від 220 гривень за пару для легкового автомобіля до 900 гривень для вантажівки.
Для того, щоб автомобілі не буксирували на слизькій дорозі та могли виїхати зі снігових заметів, водії використовують мішки із піском та важкі камінці.
"При такій погоді у мого мікроавтобуса заносить зад, важко виїхати. Сусід порадив насипати у мішок піску та кинути у багажник. Якщо немає, то беру блоки із ракушняка", - розповідає водій з 20-річним стажем Степан Просянюк, 42 роки.
"У автомобілях із заднім приводом спостерігається ефект "риб'ячого хвоста", коли задню частину заносить то вліво, то вправо. Це відбувається при неправильній роботі з педаллю газу і зчеплення, або при рушанні на льоду. Одним із методів підвищення зчеплення коліс задньої осі з дорогою є перевезення додаткового вантажу в багажнику. Доцільно возити з собою мішок піску. І важить достатньо, і викинути не шкода, і на гладенькому льоду під колеса насипати можна, щоб вибратися з крижаної ями", - коментує ситуацію інструктор із водіння Олександр Рибак, 56 років.
Коментарі