Після покупки першого автомобіля водії-новачки потрапляють у несподівані ситуації, пов'язані із сервісом, співробітниками ДАІ та паркувальниками.
Про те, до чого слід приготуватися водію-початківцю, розповідає віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов.
- Що після покупки автомобіля повинен засвоїти водій-початківець?
- У першу чергу, ознайомитися із машиною та її устаткуванням. Розуміти, що означає кожна контрольна лампа на панелі приладів, де що вмикається. Хоча би приблизно орієнтуватися у моторному відсіку - знати, де під капотом щуп масла, бачок із гальмівною рідиною. Придбати манометр, щоб перевіряти тиск коліс. Багато початківців, на жаль, не цікавляться своєю машиною, потім потрапляють у аварії через спущене колесо чи відсутність гальмівної рідини. Важливо ще вивчити правила дорожнього руху. Початківець без них ще більш невпевнено себе почуватиме на дорозі. Є велика ймовірність, що його часто зупинятиме ДАІ.
- Як правильно початківцю поводитися із співробітниками ДАІ?
- Бути впевненим, незалежно від своєї вини. У разі безпідставних звинувачень сказати про це міліціонеру. Багато з них непогані психологи, зрозуміють, що людина володіє ситуацією, і відпустять. Вести авто також треба впевнено й прогнозовано, щоб інші водії могли передбачити дії новачка. Одна жінка нещодавно, побачивши людину біля проїжджої частини, різко загальмувала. Авто, що їхало позаду, протаранило машину цієї пані. Жінці треба було подивися в дзеркала, кілька разів легенько натиснути на гальма, щоб загорівся стоп-сигнал.
- Яких помилок припускаються водії-новачки?
- Багато з них часто повільно їдуть у крайній лівій смузі. А у правилах дорожнього руху написано, що на невеликій швидкості слід їхати у правих рядах. Початківці часто керуються емоціями. Наприклад, машина позаду починає миготіти дальнім світлом, сигналити й новачок вже поступається дорогою, зачіпає авто збоку. Не слід звертати увагу на чиїсь нерви й лайку. Спочатку подивитися навколо, увімкнути поворот й робити маневр.
- Тобто початківцям слід досконало вивчити всі правила і їздити лише за ними?
- Крім цього, важливо ще аналізувати поведінку інших водіїв і пішоходів. На моїх очах початківець збив дитину, яка вибігла на червоне світло на дорогу. Досвідчений водій, побачивши автобус на зупинці, спрогнозував це й зменшив швидкість, а молодий ні.
- Які труднощі із першим автомобілем можуть виникнути на станції технічного огляду?
- Персонал станцій бачить, що людина тільки починає їздити й вона не буде вникати у нюанси їхньої роботи, тому дурять. Нещодавно власнику "п'ятірки" БМВ поміняли турбіну, взяли за це 12 тисяч гривень. А насправді її міняти не потрібно було. Просто на СТО вирішили підзаробити. Буває замість оригінальних запчастин ставлять китайські, вони дешевші. А гроші беруть, як за оригінальні, різниця у ремонті - 2-4 тисячі.
- Як убезпечити себе від обману на СТО та шиномонтажі?
-Під час проведення планового технічного обслуговування та дрібного ремонту є багато нюансів, їх складно перевірити. Тому перші півроку краще брати із собою свого товариша-автомобіліста з досвідом. Він допоможе розібратися у несподіваній ситуації.
- А якщо такого товариша немає?
- Тоді вступити в автомобільну громадську організацію й користуватися СТО, страховками, заправками, які пропонують там. Наприклад, ми пропонуємо всім своїм членам ті страхові компанії, які точно відшкодовують збитки. Маємо домовленості із СТО, шиномонтажами та заправками.
Коментарі
4