У сюжеті програми "Гроші", що виходить на каналі 1+1, зазначили, що для Харкова купили трамваї, які в Чехії були списані на металобрухт. Їх вік доходить до 40 років. У першій столиці України їх ремонтують та переобляють ходову під ширину українських рейок.
Натомість ЗМІ повідомляють, що трамваї, які для Харкова придбали в Празі, – в дуже доброму технічному стані. Про це Радіо Свобода заявив власник приватної чеської фірми МVO Invest – безпосередній учасник угоди.
У повідомленнях засобів масової інформації писали про те, що Харків цієї осені переплатив за старі чеські трамваї. Їх продавцем є власник чеського, точніше – празького приватного транспортного підприємства МVO Invest Карел Кун.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Харкові вирішили оснастити трамваї GPS-навігаторами
Зокрема, Кун заявив, що від самого початку у справі закупівлі трамваїв велись переговори з фірмою МVO Invest, а не з Транспортним підприємством Праги, як повідомляли в Україні. Саме до Карела Куна звернулись представники однієї транспортної фірми у Харкові, яку, керуючись умовами договору, він не назвав. Зате точно назвав кількість проданих трамваїв до Харкова.
"У підписаному договорі значиться 10 трамваїв, з яких 6 уже було доставлено до Харкова, ще 4 готуються до відправки, – каже він. – Щодо ціни, то вона до копійки відповідає умовам договору, тобто продавець отримав тільки суму за трамвай, а покупець, крім цього, покрив видатки на транспортування, ПДВ, мито, тобто ця сума в Україні інакша від тієї, що її отримали в Празі".
За даними чеської фірми, вона сама закупила трамваї за ціною 70–100 тисяч крон (приблизно 3,8–5,5 тисяч доларів), залежно від стану техніки. А ціна, яку довелося заплатити в Україні, набагато вища через високі супутні витрати, пояснює чеський підприємець.
Як повідомив Карел Кун, вартість транспортування одного трамваю з Праги до Харкова становить 150 тисяч крон (понад $8 тис), це за цінами чеського перевізника, бо йдеться про нестандартний великий вантаж. Харків'яни за транспортування трамваїв платили самі, тому Кун не знає, у скільки саме їм це обійшлося.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міста, які прийматимуть Євро-2012, отримали перші автобуси
Крім оплати перевезення, харків'янам довелося ще подбати про високе ввізне мито на вживану техніку на українському кордоні. Тому Карел Кун вважає, що остаточна ціна одного трамваю, озвучена в харківській мерії, – 150–160 тисяч гривень (20 тисяч доларів), – якраз пояснюється високими супутніми платежами.
Не менше здивування у Празі викликали чутки про те, що придбані Харковом трамваї застарілі, списані й не відповідають технічним нормам. Трамваї цілком у порядку і можуть служити ще багато років, зауважив Карел Кун.
Коментарі
7