середа, 23 листопада 2011 15:07

Після "золотих" лавок Кернес купив мотлох під Євро - трамваї 40-річної давності

Після "золотих" лавок Кернес купив мотлох під Євро - трамваї 40-річної давності

У сюжеті програми "Гроші", що виходить на каналі 1+1, зазначили, що для Харкова купили трамваї, які в Чехії були списані на металобрухт. Їх вік доходить до 40 років. У першій столиці України їх ремонтують та переобляють ходову під ширину українських рейок.

Натомість ЗМІ повідомляють, що трамваї, які для Харкова придбали в Празі, – в дуже доброму технічному стані. Про це Радіо Свобода заявив власник приватної чеської фірми МVO Invest – безпосередній учасник угоди.

У повідомленнях засобів масової інформації писали про те, що Харків цієї осені переплатив за старі чеські трамваї. Їх продавцем є власник чеського, точніше – празького приватного транспортного підприємства МVO Invest Карел Кун.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Харкові вирішили оснастити трамваї GPS-навігаторами

Зокрема, Кун заявив, що від самого початку у справі закупівлі трамваїв велись переговори з фірмою МVO Invest, а не з Транспортним підприємством Праги, як повідомляли в Україні. Саме до Карела Куна звернулись представники однієї транспортної фірми у Харкові, яку, керуючись умовами договору, він не назвав. Зате точно назвав кількість проданих трамваїв до Харкова.

"У підписаному договорі значиться 10 трамваїв, з яких 6 уже було доставлено до Харкова, ще 4 готуються до відправки, – каже він. – Щодо ціни, то вона до копійки відповідає умовам договору, тобто продавець отримав тільки суму за трамвай, а покупець, крім цього, покрив видатки на транспортування, ПДВ, мито, тобто ця сума в Україні інакша від тієї, що її отримали в Празі".

За даними чеської фірми, вона сама закупила трамваї за ціною 70–100 тисяч крон (приблизно 3,8–5,5 тисяч доларів), залежно від стану техніки. А ціна, яку довелося заплатити в Україні, набагато вища через високі супутні витрати, пояснює чеський підприємець.

Як повідомив Карел Кун, вартість транспортування одного трамваю з Праги до Харкова становить 150 тисяч крон (понад $8 тис), це за цінами чеського перевізника, бо йдеться про нестандартний великий вантаж. Харків'яни за транспортування трамваїв платили самі, тому Кун не знає, у скільки саме їм це обійшлося.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міста, які прийматимуть Євро-2012, отримали перші автобуси

Крім оплати перевезення, харків'янам довелося ще подбати про високе ввізне мито на вживану техніку на українському кордоні. Тому Карел Кун вважає, що остаточна ціна одного трамваю, озвучена в харківській мерії, – 150–160 тисяч гривень (20 тисяч доларів), – якраз пояснюється високими супутніми платежами.

Не менше здивування у Празі викликали чутки про те, що придбані Харковом трамваї застарілі, списані й не відповідають технічним нормам. Трамваї цілком у порядку і можуть служити ще багато років, зауважив Карел Кун.

Зараз ви читаєте новину «Після "золотих" лавок Кернес купив мотлох під Євро - трамваї 40-річної давності». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути