30 липня 1863-го народився автомобільний конструктор, засновник корпорації Ford Motor Company Генрі Форд. Він навчався всьому сам, створював новий промисловий світ. І зміг заробити мільярдні статки на власних винаходах.
Американський бізнесмен 1908-го створив автомобіль Ford Model Т. Модель принесла йому успіх і тріумф. За роки виробництва "Т" продали понад 15 млн автомобілів.
Через 2 роки побудував і запустив найсучасніший на той час завод в автомобільній промисловості - "Хайленд парк". Підприємець докорінно змінив принцип конвеєрного складання машин. Він поділив виробництво на кілька операцій. До прикладу, один робітник складав двигун за 9 год. 54 хв. Коли складання поділили на 84 операції, які виконували 84 працівники, час скоротили на 40 хв.
Терор машини "- так Генрі Форд називав впроваджену систему управління. Чітка система контролю та планування, конвеєрне виробництво, безперервні технологічні ланцюжки - усе це сприяло тому, що імперія Форда працювала у режимі автомату.
1914-го компанія запустила 2 конвеєри - для високих і для низьких зростом працівників. Після кількох місяців експериментів і вдосконалення конвеєра один автомобіль Model Т випускали за 2 год. Раніше для випуску моделі необхідно було 12 год.
"Хайленд парк" працював у 3 зміни. Кожна тривала 8 год. Завдяки цьому він збільшив штат робітників. Форд ввів найвищу в Сполучених Штатах зарплату - $5 на день. Утім її отримували не всі. Робітник мусив витрачати гроші на утримання сім'ї. Якщо працівник пиячив, - його звільняли.
На одному із заводів Генрі Форд платив бригаді працівників гроші за те, що вони відпочивали. Ця сервісна бригада відповідала за безперебійну роботу конвеєра на виробництві. Кожна його зупинка несла великі збитки.
Крім того, більшість робітників на заводі Форда - чоловіки. Жінок підприємець брав на роботу не охоче. Бізнесмен був переконаний, що справа жінки - це будинок і сім'я.
Форд мав чотири успішні принципи управління компанією:
Не бійся майбутнього та не стався шанобливо до минулого. Хто майбутніх боїться невдач, той сам обмежує коло своєї діяльності. Чесна невдача не ганебна: ганебний страх перед невдачею. Минуле корисне лише тому, що вказує нам шляхи та засоби до розвитку.
Не звертай уваги на конкуренцію. Нехай працює той, хто краще справляється зі справою. Спроба зруйнувати справу інших - злочин. Це означає спробувати зламати в гонитві за наживою життя іншої людини та встановити замість здорового розуму панування сили.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як еволюціонував Ford: добірка реклами
Роботу на загальну користь став вище вигоди. Без прибутку не може триматися жодна справа. Добре поставлене підприємство, приносячи велику користь, має приносити великий дохід. Прибутковість повинна вийти в результаті корисної роботи, а не лежати в її основі.
Виробляти - не означає дешево купувати і дорого продавати. Це означає купувати сировинні матеріали за доступними цінами і перетворювати їх з можливо незначними додатковими витратами на доброякісний продукт.
23 липня 1903-го американська компанія Ford Motor Company випустила Model А. Це - перший серійний автомобіль бренду. Авто випускали лише рік на заводі Ford Piquette Avenue Plant у Детройті. За цей час із конвеєра зійшло 1750 машин. 1904-го Model А замінили на Ford Model C.
Коментарі