Вчора до столичного Річкового вокзалу приїхало понад три десятки старовинних машин. У такий спосіб їхні власники відзначили День автомобіліста.
Серед легковиків - моделі вироблені у СРСР, США, Німеччині, Франції, Італії. Найстаріші із них - 1930-х років випуску. Техніку привезли автомобільні клуби й приватні особи. Були машини клубу технічної класики Old Car Service, "проекту Кофейбус", Vintage Motors та інших.
Ближче до дороги - легковики найстарішого київського клубу "Автоветеран". Біля "Победи" М-20 1950-років президента клуба Ігоря Гусарєва - рідкісний австрійський кабріолет Steyr 220 1939 року. Він дводверний, його кузов як для 1930-х років мав високі аеродинамічні характеристики - решітка радіатора встановлена під гострим кутом, фари стоять не на спеціальній перемичці, а злегка втоплені у масивні передні крила, під бічними дверима немає звичної для машин 1930-х років підніжки.
"Це рідкісний автомобіль, таких випустили приблизно 960 одиниць. Я його третій господар. Достеменно невідомо, але кажуть, що першим власником був радянський сапер, майор чи підполковник за званням. У травні 1945 року він розмінував берлінське метро. У підземці був тунель, а в ньому - 20 нових машин. Коли він доповів командувачу про успішне розмінування, йому дозволили вибрати собі машину. На ній і повернувся із Німеччини", - розповідає власник автомобіля Олег Олійник із клубу "Автоветеран". Він відновлював автомобіль близько 6 років.
Повз кабріолет проїжджає коричневий американський De Soto S6 1939 року. Фарба автомобіля має глибокий блиск. Кузов оздоблений оригінальними хромованими деталями. З авто виходить власник Сергій Зайцев.
"Я ретельно готував машину до сьогоднішнього свята. Маю короткий гараж, тому коли заїжджаю в нього, доводиться знімати бампери. Перед поїздкою на такі заходи, як сьогоднішній, доводиться прикручувати їх", - говорить він. Чоловік цього року закінчив реставрацію машини, відновив її із точністю до оригіналу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автомобіль Горбачова, єдиний в Україні Mercedes 190 SL – розпочався найбільший фестиваль ретроавто OldCarLand
Навпроти американського автомобіля стоїть єдиний автобус свята - ЛАЗ-697М "Турист" 1973 року випуску в оригінальному стані. Автобус має невеликий пробіг і реставрований на Львівському автобусному заводі. З нього виходить власник "проекту Кофейбус" Вадим Навроцький.
"Власники старовинних машин вперше зібралися тут, на набережній. До цього приїжджали автомобілями на Контрактову площу. Сьогодні була дуже приємна атмосфера й багато спілкування із однодумцями. Судячи з того скільки раритетних машин приїхало, видно, що ретрорух в Україні розвивається ще швидше, ніж нам здається", - каже він. Проходить повз американський Lincoln-Zephyr 1939 року випуску. Кажуть, на ньому їздив генсек СРСР Микита Хрущов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від коней до транспорту з комп'ютерами - 33 трамваї взяли участь у грандіозному параді
Потім йде до Mercedes-Benz W116. 280SE 1976 року випуску. Цю машину, як і Ford Granada 1973 року випуску із 2,3-літровим бензиновим двигуном в повному оригіналі, привіз клубу технічної класики Old Car Service.
"В останню неділю жовтня столичні власники ретроавтомобілів завжди зустрічаються на Подолі. Цього року ця зустріч вийшла на новий рівень, адже приїхало багато унікальних машин, наше свято офіційно підтримало комунальне підприємства "Київпастранс" і особисто його гендиректор Дмитро Левченко. Мене приємно вразив ВАЗ-21011 1977 року випуску, що належить Володимиру Карпову. Він пройшов всього 3,5 тисяч кілометрів. Ця машина, як капсула часу, дає повне розуміння того, якими сходили із конвеєра "Жигулі" у 1970-х роках", - говорить Павло Лозовенко, президент Клубу технічної класики Old Car Service. Стоїть біля "Волги" ГАЗ-24 1978 року із "рідною" фарбою і оббивкою салону. Не зважаючи на свій вік, автомобіль добре збережений. Його вперше привезли на відзначення Дня автомобіліста.
Крім цього, на набережній можна було побачити радянську "Волгу" для таксі в оригіналі - із спеціальною табличкою під лобовим склом, лічильником пробігу й оригінальними деталями. Автомобіль представив Vintage Motors. Був на святі й епохальний французький автомобіль Citroеn 2CV. Легковик випускали із 1949 року. Модель має чимало новітніх інженерних рішень як на той час – передній привід, незалежна підвіска всіх коліс тощо.
Місяць тому в Державному музеї авіації в Києві проходив наймасштабніший фестиваль старовинної техніки OldCarLand. Сотні ретроавтомобілів розмістили біля літаків музею. Вперше на захід привезли танки Т-34-85, ПТ-76,Т-62 і кабріолет "Чайку", яку використовували для державних парадів.
Коментарі
1