Нове покоління Land Rover Defender нещодавно почали продавати в Україні. Це перша істотно нова генерація моделі за останні 70 років.
Аби ближче познайомитися із новинкою, Gazeta.ua бере її на тест-драйв.
Знайомство
Автомобіль побудований на посиленій і удосконаленій платформі D7x. У її основі - несучий кузов із алюмінію. Він у три рази жорсткіший, ніж у такої самої за масою рамної машини.
Позашляховик продають у двох варіантах кузова. Можна обрати тридверний 5-місний або п'ятидверний 7-місний. Пропонують різні комплектації, пакети з опціями та двигуни. Коштує модель від 2 мільйонів 13 тисяч гривень.
У нас на тесті машина із п'ятидверним 7-місним кузовом з індексом "110" у виконанні First Edition. Вона оснащена 2-літровим турбодизелем, автоматичною коробкою передач, пневмопідвіскою, постійним повним приводом із пониженим рядом передач і великою кількість опцій. Коштує така понад 2,5 мільйонів гривень.
Дизайн
Модель виглядає сучасно та впізнавано. Її дизайн перегукується із попереднім поколінням Defender. Лицева частина машини позбавлена виступаючого бампера. Натомість по всьому периметру кузова оздоблена чорним нефарбованим пластиком. Це практично, бо на ньому не помітно подряпин.
Фари з підкреслено круглою формою стилістично подібні до світлотехніки класичних Defender. Але в новинці фари – світлодіодні, з матричною технологією.
Верхня частина передніх крил оббита матеріалом, що емітує метал. Збоку в лівому крилі встановлений патрубок забору повітря до повітряного фільтра. Це аби під час проходження броду вода не потрапляла до двигуна. До речі, машина безболісно може проїжджати водоймою завглибшки до 90 сантиметрів.
Дах у нашого позашляховика - панорамний. На ньому закріплено міцний багажник. Він витримує 300 кілограмів вантажу. На даху розміщена антена у формі акулячого плавника. Цікавим рішенням є вбудована у ній камера заднього огляду.
Так само, як і у класичного "Дефа", задні ліхтарі встановлені невеликого розміру округлої форми.
Якщо подивитися на силует автомобіля, можна помітити під дахом вузьке вікно і те, що колісні вісі по максимуму зсунуті до країв. Таке рішення дозволяє ефективно розподілити простір в салоні і зменшити кут заїзду під гору. Спереду він становить 38 градусів, ззаду - 40.
Підвіска позашляховика - незалежна, пневматична з електронним регулюванням. Завдяки цьому можна змінювати кліренс. Максимальний становить майже 30 сантиметрів.
Що під капотом
Позашляховик оснащений 2-літровим турбодизелем потужністю 240 кінських сил серії Ingenium. Він відповідає вимогам Євро-6, тому час від часу, за регламентом, в авто треба заливати ед-блю.
Двигун навіть під час роботи на високих передачах демонструє хорошу тягу. При цьому є доволі економічним, як для такого класу позашляховика. У мене в під час випробовування в місті, а потім на бездоріжжі із різкими розгонами та підняттям на підйоми витрата пального була на рівні 11 літрів на 100 кілометрів. У змішаному циклі авто споживає 7,6 літрів дизпалива.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 2 сек. до "сотні" - як ганяє новий Porsche за кілька мільйонів гривень
На дверці багажника прикріплене запасне колесо. Через це вона доволі важка. Незвично, що дверця відчиняється вбік.
Багажний відсік має об'єм 743. Це не розкладених сидіннях третього ряду. У такому варіанті в багажнику можна легко розмістити 10-12 20-літрових бутлів для води або дорослий велосипед, не розбираючи.
Якщо вантаж дуже важкий, машину можна опустити, аби не піднімати речі надто високо. Для цього у внутрішній стінці багажника є кнопка зміни кліренса. Поряд розташована інша - вона відповідає за виїзний механізм фаркопа.
У багажнику постелили практичне покриття, яке легко мити й важко подряпати. Є спеціальний ящик для речей, розетка на 12 вольт і 220 вольт.
Під підлогою схований масивний домкрат. А трохи далі - спинки задніх сидінь третього ряду.
Випробовуємо третій ряд сидінь. Залізти туди не складно.
Але для дорослої людини зростом 190 сантиметрів там тіснувато. Приблизно стільки ж місця, як у кросовера Mazda CX9. Місця на третьому ряду мають окрему вентиляцію і підстаканники.
На другому ряду вільно сяде четверо людей середньої комплектації. Навіть для високих людей буде чималий запас місця над головою. Сидіння комфортні. Їх можна окремо підсувати, змінювати нахил спинки. По центру перед другим рядом сидінь встановлено чотири типи різних зарядок для телефона та інших гаджетів.
Перш за все, відчувається простір на водійському місці й впадає в око незвичний для більшості позашляховиків дизайн і матеріали. У салоні авто немає глянцевого пластику й блискучих елементів. Всі салонні поверхні зроблені з прогумованої або м'якої пластмаси. Її можна мити водою і вона стійка до подряпин. Наприклад, карти дверей прикручені болтами. Вони зроблені таким чином, що їх можна мити високим тиском води зі шлангу. Ніякої шкоди для кнопок електроніки не буде.
Торпеда виконана максимально функціональною. Її можна використовувати як поличку по всій довжині, а боковини - у ролі ручок. Екран мультимедійної системи великий, гарно показує і простий в керуванні. Є системи Apple CarPlay и Android Auto. Інтерфейс не лише якісно перекладений на українську, а ще й непогано читає голосом повідомлення у месенджері власника.
Є ще один дисплей вгорі. Він вбудований у люстерко заднього огляду. Відображає зображення із камери на даху. Ця система називається ClearSight Rear View. Цікавим рішенням є встановлення мінімальної кількості перемикачів із багатьма режимами роботи. Скажімо, кнопки на спицях керма мають одне значення, а якщо натиснути на центр джойстика, їхні функції змінюються. Подібно влаштовано із "крутілками" кліматичних налаштувань. За замовчанням вони відповідають за клімат. Якщо перемкнути опцію, то поворотні маніпулятори починають відповідати за режими їзди. Подібні рішення є у машин Tesla. Але було б зручніше, якби все ж кліматичні маніпулятори не чергувалися із іншими.
Передні сидіння максимально зсунуті до дверей. Між ними - підлокітник завширшки, як сидіння. У ньому вбудували холодильник. А якщо його відчинити, виходить столик для другого ряду пасажирів.
Із зручностей для пасажирів та водія - 3-зонний клімат-контроль з датчиком якості повітря і його іонізацією, система оцінки стану водія, круїз-контроль та багато іншого.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Споживає пару літрів бензину в місті - як їде гібридний кросовер Volvo
Рушаю з місця. Педаль газу машини - чутлива. Достатньо торкнутися, як турбодизель набирає оберти. За відчуттями тяги, тут щонайменше 6 циліндрів під капотом і понад 3 літри об'єму. Після відмітки на спідометрі 80 км/год авто продовжує розганяється бадьоро. Машині треба трохи більше 9 секунд, щоб розігнатися до 100 км/год.
8-ступенева автоматична коробка передач працює чітко та тихо. Має спортивний режим. У ньому передачі перемикаються із затримкою.
Авто має чимало електроніки, що допомагає водієві. Є помічник проходження поворотів, система розпізнавання дорожніх знаків, пристрій, що утримує авто в своїй смузі.
Через високу посадку за кермом помітний квадратний капот попереду, виникає візуальне відчуття, ніби керуєш КрАЗом. Правда, огляд тут у рази кращий - великі бічні дзеркала добре захоплюють простір позаду й мають індикатори завад у мертвій зоні видимості.
Підвіска машини добре налаштована. За м'якістю ходу вона не поступається машинам представницького класу чи преміальним кросоверам. Дрібні й середні нерівності практично не відчуваються в салоні. На прямих ділянках траси авто їде впевнено, добре заходить у повороти. При різких перелаштуваннях з ряду в ряд, Defender злегка погойдує. Дається в знаки його маса у понад 2 тонни.
Спрямовую автомобіль на поле, де немає ні стежки, ні утрамбованого шляху для авто. "Деф" їде впевнено і при цьому тримає швидкість 60 км/год. У салоні комфортно. Трясе значно менше, ніж на Mitsubishi L200 на швидкості 30-40 км/год. Камери та датчики сканують дорожнє покриття під машиною і передають його водію. Таким чином можна об'їхати пеньки, каміння та інші завади. У нового Defender повно налаштувань для їзди бездоріжжям. Можна обрати найбільш вдалий для умов їзди режим руху або виставити той, що буде адаптовуватися під рельєф дороги. Водій може блокувати міжосьовий, задній міжколісний диференціал і користуватися пониженими передачами.
Керується машина приємно. "Рульове" у нього середньої гостроти. Має хороший зворотній зв'язок.
Отже, від попередньої генерації у новинки лишилася тільки назва та характер. Машина стала практичнішою для сімейного використання і подорожей і у рази технічно складнішою.
Land Rover Defender можна вважати одним із наймасовіших всюдиходів у світі. Із 1948 року їх випустили більше 2 мільйонів. Машина називалася просто Land Rover. Поступово модель модернізовували і розрізняли за назвами серій. 1990 року присвоїли назву Defender.
Коментарі