Днями Міністерство інфраструктури України заявило про плани до 2030 року замінити весь міський громадський транспорт на електричний. Проте цей проєкт недоцільний для нас і призведе до негативних наслідків.
Про це Gazeta.ua сказав експерт з транспортного моделювання Дмитро Беспалов.
"Сценарій повної заміни громадського транспорту на електричний призведе лише до негативних наслідків. Краще отримати вигоду від того, що Європа оновлює автопарк і перекупити їхні дизельні автобуси в хорошому стані. Так, наприклад, робить Дніпро. І звичайно треба розуміти доцільність мети переходу на електробуси. Насамперед, то користь для екології. Але вона буде тоді, коли країна користується більше альтернативними видами електроенергії. А ми ж отримуємо її внаслідок згорання копалин. Результат користі нульовий".
Проблемою переходу на електротранспорт є його велика ціна та відсутність інфраструктури.
"В Україні відповідну інфраструктуру треба створити практично з нуля. Це величезні гроші, які треба ще десь взяти, і ще питання, чи достатньо цей проєкт взагалі аргументований, щоб у нього хотіли вкладати гроші. Держава сама це не потягне. У Південній Кореї в місті Сеул, а воно розвинене в плані транспортної інфраструктури, навпаки відмовилися від переходу на електробуси. Там користуються газобусами. І це хороша практика. І ще перед тим, як розводити пусті балачки, варто поцікавитися, чи містам вигідно купувати електробуси. По ідеї, за 10 років старий рухомий склад зноситься і мери поступово мають придбати новий електричний. Але ніхто при здоровому глузді не захоче купити за мінімум 300 тисяч євро 1 електробус, якщо за ці ж кошти можна взяти 12 великих 8-річних автобусів з Європи", - пояснює експерт.
Міністерство інфраструктури спільно з Європейським інвестиційним банком продовжує підготовку 2-ї фази проєкту "Міський громадський транспорт України ІІ", що передбачає оновлення парків громадського транспорту в різних українських містах. Попередньо визначили 18 міст-учасників проєкту.
Коментарі