Ексклюзиви
середа, 17 жовтня 2018 17:19

Містить спеціальну лазерну відмітку - експерт розповів, як фіксуватимуть порушників на дорозі

Містить спеціальну лазерну відмітку  - експерт розповів, як фіксуватимуть порушників на дорозі
Пристрій, який фіксуватиме порушення, має відповідати визначеним параметрам, - автомобыльний юрист Володимир Караваэв

Патрульні поліцейські почали штрафувати водіїв за перевищення швидкості. Порушення фіксують за допомогою американських пристроїв TruCam.У перший день повноцінного застосування пристроїв порушникам виписали 231 штраф.

На трасах Київ-Чоп,Київ-Одеса, Київ-Ягодин, Одеса-Рені працює 25 пристроїв TruCam. У Києві встановили на проспекті Перемоги та Бажана. Поліцейські тримають радар у руках. У місцях фіксації порушень швидкісного режиму стоять службові машини з маячками синього кольору. Не помітити патрульних неможливо. Вони не ховаються, як це було раніше. Водій не має права не зупинитися. Інакше його притягнуть до відповідальності про невиконання вимог про зупинку.

Якщо порушник перевищить швидкість більш ніж на 20 км/год, платитиме штраф 255 грн. Якщо вище 50 км/год - 510 грн. Постанову на штраф оформлюють протягом 10 хв. Порушник сплачує його на місці або в будь-якому відділені банку протягом 15 діб. Якщо не сплатить, до відділу виконавчої служби за місцем проживання порушника, прийде постанова про примусове стягнення грошей. Тоді з нього візьмуть подвійний штраф і витрати на облік правопорушень.

- Штрафують того, хто безпосередньо знаходиться за кермом. Це принципова відмінність від автоматичної фіксації. Поліцейський фіксує перевищення швидкості. Зупиняє і напряму спілкується з порушником. Виписує на нього штраф. Авто за дорученням чи євробляха ролі не грає, - каже Gazeta.ua автомобільний юрист Володимир Караваєв. Він відповів на головні питання щодо фіксації порушень водіїв на дорозі.

Його лазерний промінь дуже вузький, подібний до дитячого лазерного ліхтарика

По Києву працюють пристрої TruCam біля машин патрульних. Коли запрацює автоматична фото і відеофіксація закріплена над дорогами?

- Найшвидше це буде після президентських виборів. Всі пам'ятають помилки минулих років - штрафи автоматичних пристроїв легко оскаржували в судах, бо начиння не було правильно юридично оформлено. Зараз над цим працюють. Досі лишається багато питань. Пристрій, який фіксуватиме порушення, має відповідати визначеним параметрам. Їх прописують у стандарті. Далі - сертифікація. Визначають чи відповідає пристрій цим параметрам. Щоб це визначити, потрібна методологія проведення сертифікації подібного обладнання. Наприклад, в Англії на введення автоматичної фіксації пішло 3,5 роки. В інших європейських країнах до шести років.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Водіям можуть дозволити кермування без прав

Патрульні поліцейські мають право вимірювати швидкість під час їзди на зустріч порушнику чи перед ним?

- У нас немає технічних засобів для цього. Спочатку потрібно обладнати патрульні автомобілі сертифікованими камерами. Дорожній фонд вже виділив на них кошти.

При фіксації порушення ДАІшники часто знімали швидкість сусідньої машини, а не порушника. Яка гарантія, що це не повториться тепер?

- Це виключає принцип роботи TruCam. Його лазерний промінь дуже вузький, подібний до дитячого лазерного ліхтарика. Промінь наводять на один об'єкт. Одночасно вимірюють його швидкість. Фото з порушенням містить спеціальну лазерну відмітку. Дає стовідсоткову гарантію, що помилки не буде.

Система зміниться, бо зараз має інші цілі

Хабарів поменшає?

- Пропонувати будуть. Чи погоджуватимуться поліцейські - їхнє рішення. Думаю, що поменшає, бо TruCam має сертифікат на систему захисту інформації. Знімає все протягом робочої зміни. Запис зберігають на картці і ніхто не може з неї видаляти. Коли поліцейський приїжджає до відділку і здає звіт по своїй роботі, бачать кількість зафіксованих випадків порушення. Скільки ж має виписати постанов на штраф. Якщо не співпадає, патрульного можуть притягти до дисциплінарної відповідальності.

У 2015 році говорили про введення системи штрафних балів, але її і досі немає. Коли запрацює?

- Це затягнеться на десятки років, бо навіть законопроекту поки немає. Система зміниться, бо зараз має інші цілі. Щоб бали запрацювали в Україні, потрібно вносити зміни в закон.

27 вересня, запрацював закон про правила паркування. Тепер правоохоронці можуть забирати авто на штрафмайданчик, якщо воно порушує правила дорожнього руху. Документ покликаний знищити стихійне паркування.

Зараз ви читаєте новину «Містить спеціальну лазерну відмітку - експерт розповів, як фіксуватимуть порушників на дорозі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі