Нещодавно в Україні почали продавати четверте покоління Ford Focus. Його пропонують у кузові седан і хетчбек. Останній є у 5 комплектаціях. Одна з найбільш яскравих - ST-Line.
Беремо автомобіль на тест-драйв саме в такій, випробовуємо в міських і заміських умовах.
Знайомство
Focus - одна з найуспішніших моделей Ford. 1998 року вона прийшла на заміну Escort і стала однією із найпродаваніших у світі. За понад 20 років таких зробили понад 16 мільйонів одиниць.
У стартовій комплектації хетчбек йде із 1,5-літровим двигуном на 150 к.с. і механічною коробкою передач. Вартість моделі у початковій комплектації - 475,9 тис. грн. ST-Line - від 767 тис. грн.
Кузов має свіжий і сучасний дизайн. Динамічний характер моделі підкреслюють повітрозабірники бампера, яскраво виражені ребра жорсткості на капоті та дверях. Цікавим стилістичним рішенням є виштамповки на даху. Вдало доповнюють облік автомобіля фари та ліхтарі. Кожна з фар складається із 3 блоків світлодіодів і лінії ходових вогнів. До речі, фари можуть самостійно перемикатися із ближнього на дальнє світло і навпаки. А також "вміють" спрямовувати пучок світла в бік повороту керма. Задні ліхтарі також світлодіодні. Їхні корпуси мають 3-дизайн, що покращує видимість світла ліхтарів навіть під час найбільших забруднень.
Версію ST-Line легко впізнати за нижчою посадкою машини, обвісами порогів і заднього бампера, здвоєною вихлопною трубою і деякими іншими елементами.
Приємно здивувала ширина відкриття дверей. Навіть огрядним людям зручно буде заходити до салону. Єдине, варто буде звикнути пригинати голову. Адже схил даху достатньо низький.
Кліренс автомобіля невеликий, але й не критично малий - 14 сантиметрів. Колеса встановлені низькопрофільні 18-дюймові. Виглядають стильно. Проте для середньої і поганої якості доріг такі не дуже практичні - легко пошкодити диски. Щодо підвіски, то спереду тут макферсон позаду - балка.
Що під капотом?
Капот відчиняється не так, як у більшості легковиків. У Ford Focus немає звичної лапки-фіксатора, доступ до якого з'являється лише після відчинення кришки капоту із салону. Треба двічі потягнути за важіль відчинення. Це хороше рішення - у водія завжди будуть чисті руки. У більшості машин лапка фіксатора під капотом запилена.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 200 км за годину не межа - тест-драйв спортивного Ford Fiesta
Модель комплектують півторалітровим бензиновим турбованим двигуном потужністю 150 кінських сил. Найцікавіше те, що це трициліндровий силовий агрегат. Тобто на кожен циліндр припадає потужність у 50 коней.
Ще одна нова особливість"фордівського" двигуна EcoBoost – відключення одного циліндра під час руху. Коли навантаження на двигун стає нижче середнього, електроніка автоматично від'єднує один циліндр заради економії пального. Водій цього навіть не відчуває.
Апетит автомобіля у місті - 6,9 літри, на трасі - 4,4.
Який багажник?
Багажник організований зручно. Традиційно під фальш-підлогою розміщена докатка, у ній сабвуфер. У відсіці для багажу - три пари гачків і різноманітних петель для фіксації валіз чи сумок.
Зручними є внутрішні ручки п'ятої дверці. Вони розміщені з обох сторін.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Форд Фієста" глушить двигун на світлофорах
Місткість багажного відсіку - 341 літр. За потреби його можна збільшити, склавши спинки задніх сидінь. До речі, вони у складеному вигляді утворюють рівну поверхню.
Як сидіти позаду?
На задньому місці просторіше, ніж у попередньому поколінні цієї моделі. Людина зростом 190 сантиметрів головою не впиратиметься в стелю, ногам не заважатимуть спинки передніх сидінь. Добре, що їх зробили ще й злегка увігнутими в середину. По центру підлоги поздовжній тунель має пласку квадратну форму, він невисокий. Завдяки цьому на нього можна буде поставити ноги пасажирам по центру заднього сидіння.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Приймач вимикається – і жіночий голос читає СМС-повідомлення з мого телефона"
Для пасажирів передбачили розетку на 12 вольт. Проте було б зручніше, якби замість неї встановили пару USB-портів для заряджання телефонів. Приємно, що скло задніх дверей розділене. Завдяки цьому вікно можна опустити повністю, а не лише на дві третини, як у більшості хетчбеків такого класу.
За кермом
Дизайн панелей навколо водійського місця виглядають сучасно та неконсервативно. Торпеда - із м'якого пластика, вставки із різних матеріалів у тому числі й з металу створюють враження далеко не бюджетного автомобіля. Всі деталі добре підігнані, кермо обтягнуте шкірою, стеля темного кольору. Прикметно, що майже ніде немає популярного рояльного лаку. Цим рішенням у оздобленні салону провідні виробники зловживають більше 10 років.
Оригінально виглядає панель приладів - вона, подібно до машин 1970-1980-х років, нахилена на водія. Кермо має "зрізаний" внизу обід, що дозволяє з меншими зусиллями покидати водійське місце. Зрозуміло оформлений блок клімат-контролю. Також сучасно і функціонально виглядає ця шайба-джойстик. Кнопка запуску двигуна злегка захована - встановлена під кутом біля рульової колонки.
Із функцій авто оснащене всім необхідним - двозонним клімат-контролем, круїз-контролем, мультимедійною системою, бездротовою зарядкою телефону, підігрівом сидінь і керма, датчиками дощу та світла, камерою заднього огляду із пакртоніками.
В дорозі
Затискаю педаль гальм, прокручую джойтик на позначку D - і рушаю. Машина дуже жваво реагує на натиснення газу. За відчуттями під капотом на 50-70 "коней" більше ніж насправді.
Рульове керування дуже гостре й точне. Нагадує повноцінні спортивні автомобілі. Підвіска - жорстка, але не настільки, як у спортивних моделей, призначених для поїздок "на кільці". У місті на рівному асфальті вона мало чим за комфортом відрізняється від Focus початкової комплектації. 8-ступеневий автомат працює непомітно. Приємно, що під час вимкнення двигуна автомобіль сам переходить у режим "Паркінг" і затягує ручник.
Огляд із водійського місця хороший. Є проекційний дисплей, але старого зразка - із планшетом, який займає свою позиція після запуску двигуна. З ним зручно. Але при піднятій панелі приладів і без нього показники пристроїв добре читаються.
Сидіння комфортне із багатьма налаштуваннями. Але хотілося б кращу бокову підтримку. Особливо потреба виникає під час заходження в повороти на швидкості.
Навіть у "нормальному" режимі автомобіль прискорюється швидко. Для розгону до 100 км/год йому треба трохи менше 9 секунд. Під час руху в місті виникає відчуття, що автівки навколо їдуть зі швидкістю пішоходів. Налаштування двигуна й підвіски ніби провокують до розгонів і різких точних маневрів. Доповнює це й налаштування відповідне налаштування електроніки автомобіля - при забирання ноги із педалі газу автівка підгазовує, при розгоні найбільший пік тяги припадає на набір швидкості до 70 км/год, при цьому навіть притискає до сидіння.
На міжміських трасах автомобіль ніби притискається до дороги, добре тримає напрям. Коли водій без увімкнення повороту перетинає суцільну лінію, кермо починає вібрувати. А якщо близько пішохід - на проекційному дисплеї з'являється крупна червона риска попередження.
Загалом Ford Focus має практичність хетчбека, але його налаштування більше передбачені для любителів активної їзди.
Коментарі