20 років тому постало питання про банкрутство колишнього заводу "АЗЛК", який випускав автомобілі "Москвич". Свого часу в рік з його конвеєра сходило 200 тисяч машин. Крах підприємства пов'язують із генеральним директором Рубеном Асатряном, професором факультета інженерного бізнесу і менеджменту московського університету ім.Баутмана. Пропонуємо добірку із семи маловідомих і цікавих фактів про марку "Москвич".
1. Занижена потужність двигуна "Москвича 412". Це перший радянський автомобіль, який мав напівсферичну камеру згорання, як у спортивного авто. При обсязі в 1,5 літра, двигун видавав небачену раніше для машин СРСР потужність в 75 кінських сил. Але вона була навмисно занижена конструкторами і комісіями. Саме тому підготовлений на професійному рівні двигун, без особливих змін дозволяє отримати до 150 кінських сил.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Легендарна еволюція від Lancer, яка пішла в історію
2. Закордонні тест-драйви. "Москвич-408", на базі якого випускали "Москвич 412", експортувався в соціалістичні країни. Співробітники шведського журналу "Світ техніки" вирішили з'ясувати межу міцності "Москвича". За два дні проїхали ним 1240 км. Опісля описали: "Ми їздили розмитими грунтовими дорогами, трасою шведського ралі, ганяли по стежках, протоптаних тваринами, горбах. "Москвич" літав як космонавт і приземлявся в глиняні ями. Рвали з місця, різко гальмували, йшли на повному газі і малій передачі. Такого не робили з жодною машиною. В автомобілі все функціонувало відмінно, навіть вода не закипіла. Він їхав навіть краще. Не багато є машин, які винесли б подібне випробування".
3. Москвич на Ельбрусі. "Москвич 412" – перший серійний автомобіль, який взяв висоту в 4 тис.км на Ельбрусі. Автомобіль був стандартно оснащений. Пізніше це сходження змогли повторити три стандартні автомобілі "УАЗ-469". Варто відмітити, що на "Москвичах-412" піднімались і вище, під час марафону з ралі "Лондон - Мехіко". Деякі ділянки траси Південної Америки були розташовані на висоті 5 км над рівнем моря.
4. Москвич в спорті. На першостях Радянського Союзу на "Москвичах" перемагали 47 раз, 30 раз на кільцевих гонках, 10 - на ралі і 7 - на іподромах. Машина брала участь у двох найбільших марафонах століття. В 1968 році – в Лондон-Сідней, через два роки в Лондон-Мехіко. Перший становив 16 тис. км по бездоріжжю 11 країн трьох континентів. Старт відбувся взимку в Європі, а фініш - влітку в Австралії. Стартувало 98 машин від світових виробників, серед них чотири "Москвичі". До Сіднея дійшло 56 автомобілів. В повному складі вдалося доїхати чотирьом командам: австралійській, двом англійським і команді СРСР. В марафоні "Лондон-Мехіко" на 26 тис. км стартувало 96 автомобілів. Серед них були чотири "Москвичі", три з яких фінішували в Мехіко у складі 23 машин і посіли третє місце.
5. Гімн "Москвичу". Ця автомобільна марка має власний гімн, який написали поет Микола Добронравов, а музику – Олександра Пахмутова. Цей творчий тандем створив такі відомі пісні, як "Как молоды мы были", "Надежда", "Птица счастья" і прощальна пісня "Олімпіади-80". Текст пісні відображає надійність, витривалість і робочий характер "Москвича". Після зупинки і банкротства АЗЛК, акції заводу викупила французька фірма Renault. У жовтні 2015 року товариство "Рено-Росія" подало в Роспатент заявку на реєстрацію товарного знака "Москвич" і всіх варіантів емблем та шильників. Існує думка, що Renault найближчим часом планує відродити автомобільний бренд "Москвич".
Коментарі
3