Якщо ви вирішили поїхати у відпустку на власному автомобілі, то поломка в дорозі може зіпсувати весь відпочинок. Кілька порад допоможуть вам цього уникнути.
Техобслуговування
Про термін чергового техобслуговування, заміни масла або, наприклад, зубчастого ременя, можна дізнатися з сервісної книжки автомобіля або по індикатору інтервалів техобслуговування в бортовому комп'ютері. Якщо ТО припадає на час відпустки, зв'яжіться з СТО і домовтесь про проходження технічного обслуговування. Краще зробити його раніше терміну, але перед поїздкою.
Запчастини та витратні матеріали
Знак аварійної зупинки і аптечка повинні бути в кожному автомобілі. Їх наявність обумовлена в Правилах дорожнього руху. Крім того, у багатьох європейських країнах обов'язковий і світловідбиваючий жилет. Набір інструментів повинен бути повністю укомплектований, карти возіть в салоні, щоб вони завжди були під рукою. Має сенс захопити в дорогу комплект запасних ламп розжарювання і запобіжники. Для рідкісних або старих автомобілів може стати проблемою пошук клинового ременя. Тому придбайте його заздалегідь і візьміть з собою.
Акумулятор
Якщо в акумуляторі є різьбові заглушки, обов'язково перевірте рівень рідини і при необхідності долийте дистильовану воду до позначки або на сантиметр вище свинцевих пластин. Дотримуйтеся обережності, так як електроліт їдкий. За правилами безпеки рекомендується працювати в захисних окулярах, а після ретельно вимити руки.
Клиновий ремінь
Перевірте клиновий і ребристий ремені на знос. Якщо вони потріскалися, зносилися або затверділи, обов'язково замініть їх перед подорожжю. Зверніть увагу на правильний натяг: ремені повинні притискатися під помірним тиском на 10-15 мм. Свист при рушанні з місця означає недостатній натяг, що загрожує перегрівом двигуна.
Моторне масло
Перевірте рівень моторного масла через кілька хвилин після зупинки двигуна. Якщо двигун вашого автомобіля вимагає спеціального моторного масло, заздалегідь подбайте про його придбання і не забудьте взяти його з собою. Наприклад, масло для дизеля з насос-форсунками або довговічне масло "Longlife" у багатьох країнах важко купити, там їх іноді потрібно заздалегідь замовляти через фірмові СТО.
Документи і ключ
Документи на автомобіль (в тому числі "зелену карту") та інші важливі папери скопіюйте і покладіть в багаж. Скануйте документи і надішліть їх на власну електронну інтернет-адресу. При необхідності зможете роздрукувати копії у будь-якому куточку світу. Візьміть другий ключ від автомобіля з собою, але ніколи не залишайте його в машині.
Охолоджуюча рідина
Рівень охолоджуючої рідини перевіряйте на розширювальному бачку при холодному двигуні. Ніколи не робіть цього при гарячому двигуні. Зверніть увагу на наявність крапель або білого осаду від випарів на радіаторі і шлангах.. Вони свідчать про наявність негерметичностей. Звісно ж їх необхідно усунути.
Гальмівна рідина
Стан гальмівної рідини - життєво важливе питання. Вона гігроскопічна. При занадто високому вмісті води при сильних навантаженнях можуть утворюватися бульбашки. В гіршому випадку гальма виходять з ладу. Вміст води визначається за допомогою спеціального вимірювача. Надто стару гальмівну рідину потрібно міняти. Низький рівень гальмівної рідини є ознакою зношених гальмівних накладок або негерметичності в гальмівній системі: терміново на СТО.
Гальма
Залишкова товщина накладок дискових гальм повинна бути не менше 5 мм (якщо виробник не вказав інший параметр). Якщо автомобіль при гальмуванні тягне в бік, потрібна перевірка гальм на стенді. Гальмівні диски і накладки повинні бути чистими, без слідів мастила або масла.
Шини
Висота малюнка протектора на всіх чотирьох шинах повинна становити мінімум 3 мм. Перевірте всі шини на знос і наявність тріщин. Підвищіть тиск повітря в шинах для підвищених навантажень у відповідності з приписами автовиробника. "Запаска" повинна бути теж накачана.
Коментарі