Ексклюзивний і раритетний автомобіль ЗІЛ-115 презентували на фестивалі OldCarLand, який проходив на вихідних у Державному музеї авіації. З 1978-го по 1983-й виробили 106 автомобілів цієї моделі. На таких їздили перші секретарі ЦК Компартії Радянського союзу.
Машини цієї моделі виготовляли конкретно під людину, яка нею буде користуватися. Двох однакових ЗІЛ-115 не існує.
"ЗІЛ-115 мав статус офіційного радянського лімузину. Особливості його виробництва були засекреченими. За заводською картотекою цей автомобіль 82-го року був призначений для Михайла Горбачова. Утім достеменно відомо, що на ньому їздив перший секретар Комуністичної партії Грузії Едуарду Шеварнадзе", - розповідає Gazeta.ua власник авто, директор реставраційної майстерні Vintage Motors Артем Рудницький.
Подібно до закордонних автомобілів решітка радіатора була головним елементом зовнішнього вигляду. Це додавало йому солідності і ваговитості. На час початку випуску цей ЗІЛ був найдовшим і найважчим легковим автомобілем у світі. Його вага - майже 4 т. Довжина - 6 м.
"На той час машина була досконала. Розробники настільки точно розрахували конструкцію кузова та підвісок, що автомобіль було не можливо перевернути. Автомобіль двигун мав дві системи запалювання (робочу та аварійну), два акумулятора, два бензонасоса та два електричні ланцюги. Особливу конструкцію мали колеса. Всередині шин була спеціальна гермокомпозиція. Завдяки ній автомобіль справно їхав навіть з пробитими колесами", - каже власник ЗІЛ-115.
Авто має 7 місць та 3 ряди сидінь. Два середні сидіння відкидні. Передній салон відділений від заднього скляною перегородкою.
"ЗІЛ-115 унікальний своєю конструкцією. Деталі кузова робили вручну, без жодного заводського штампу. Їх підганяли один до одного. Панелі також вибивали вручну на дубових шаблонах. Салон оббитий карельською березою. Вона візуально нагадує мармур. Додає машині солідності. Матеріал сидінь - шерстяний плюш англійського виробництва. Таким оздоблювали салони JAGUAR та Rolls-Royce", - розповідає Артем Рудницький.
Лімузин оснащений 7,7-літровим двигуном на 315 к.с. Він розганє машину до "сотні" за 13 секунд. Максимальна швидкість - 190 км /год. Автомобіль оснащений автоматичною гідромеханічною трансмісією.
Оригінальну радянську "доганялку" презентували на 6-му фестиваліOldCarLand. Усього з 85-го по 91-й випустили 244 машини КДБ моделі ГАЗ 24-34 "Волга". Від звичайної "Волги" автомобіль відрізнявся приладом для зміни номерних знаків з трьома змінними номерами та дистанційним проводом для відкриття багажника. Цьогоріч у Державному музеї авіації показали унікальну "Чайку" ГАЗ-14-05, яка возила всіх міністрів Оборони України під час державних парадів.
Коментарі
1