Холодні батареї, перебої в подачі гарячої та холодної води, неприбрані двори та під'їзди, співіснування з комахами і гризунами - це далеко не повний перелік проблем, з якими зіштовхуються жителі багатоповерхівок. Одні принципово відмовляються платити за неякісно надані послуги, помножуючи свої борги та наражаючи себе на небезпеку втратити власне житло. Інші розводять руками та вчасно оплачують рахунки за послуги, які вони так і не отримували. Та насправді таких крайностей можна уникнути, змусивши себе реагувати на відповідне порушення.
Перш за все, слід негайно повідомити про своє невдоволення роботою комунальних служб. Якщо ЖЕК не реагує, то заручіться підтримкою Мінрегіонбуду чи Уряду, зателефонувавши на відповідні гарячі лінії або ж написавши скаргу до територіального органу по захисту прав споживачів. Іноді такі методи є дієвішими, ніж вести безкінечні бесіди з місцевими комунальниками. Якщо терпіти вже не сила, усунути дефект можна за допомогою приватних фірм. У такому випадку з останніми слід підписати договір про надання послуг, а також отримати від них акт виконаних робіт та зберегти докази своєї оплати (квитанція з банку тощо). Після чого через суд змусити ЖЕК відшкодувати власні витрати. Проте пам'ятайте: аби Ваші претензії мали підґрунтя, майте при собі укладений з ЖЕКом договір про надання житлово-комунальних послуг. У протилежному випадку, радимо письмово звернутися до начальника ЖЕКу з проханням узаконити ваші відносини, а також надати інформацію про перелік послуг, їх вартість, режим їх надання, структуру цін та тарифів.
Не забудьте і про своє право перерахувати квартплату за період, коли ви не отримували послуги. Законодавство встановлює випадки, за настанням яких споживачі можуть претендувати на відповідне зменшення.
Якщо опалювальний сезон затримали більше як на три доби, зможете зекономите на 3,3% місячної плати за кожну добу такого неподобства. Маєте на кімнатному термометрі позначку нижче 18?С, віднімайте 5% за кожний градус відхилення від зазначеної позначки. Заборонено вносити плату, якщо температурні показники в квартирі нижчі за 12?С.
Якщо гарячий душ приймаєте з холодної води, то за кожну добу такого дискомфорту зекономите 3,3% квартплати. Аналогічне зменшення слід вимагати й за лампочку, що не працює в під'їзді понад добу, і за неприбраний двір, невивезене сміття, за наявність гризунів і комах у підвалах чи помешканнях тощо.
Проте не радимо самовільно займатися перерахунком квартплати, оскільки недостачу в оплаті зарахують як ваш борг, а вас занесуть до чорного списку. Довірте це комунальним службам. Для цього зафіксуйте факт неналежного надання послуг, зателефонувавши до ЖЕКу та подавши заявку на складання акту-претензії. Обов'язково дізнайтеся прізвище, ім'я та по-батькові особи, яка з вами розмовляла, реєстраційний номер своєї заявки, а також погодьте дату й час приходу представників ЖЕКу.
У разі ігнорування ваших звернень заповніть акт-претензію самостійно. Форма документа затверджена Постановою Кабміну від 21.07.2005 р. № 630. В акті слід проставити підпис двох споживачів. Найкраще на цю роль підходять сусіди, адже, як правило, вони перебувають в аналогічній ситуації. Копію документа із заявою про перерахунок квартплати у двох екземплярах занесіть до приймальні ЖЕКу. Останні, в свою чергу, зобов'язані проставити на вашому примірнику вхідний номер та дату. Протягом трьох днів від моменту отримання акту-претензії ЖЕК повинен надати Вам письмову відповідь, у якій або задовольнить вашу претензію і здійснить перерахунок вартості комунальних послуг або надасть відмову в письмовій формі.
Якщо з добровільною реакцією ЖЕКа не склалося, радимо звернутися до суду. Хочемо сказати відверто: практика у схожих справах неоднозначна. А все тому, що більшість позивачів приходить до суду зі слізними розповідями про те, як допік ЖЕК, замість того, щоб надати документальні докази. До того ж, поодинокі звернення не в змозі зламати систему. Тож не будемо байдужими до численних порушень наших прав та інтересів, адже недарма в народі говорять "Вода камінь точить".
Комментарии
23Відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.06. 2011 р. N 869: ст..22 22. До складу планованої виробничої собівартості включаються:
прямі матеріальні витрати: - сплата податків, зборів; (але споживач додатково до терифу, затвердженого НКРЕ сплачує ПДВ)
Ст..23. До складу адміністративних: витрати на оплату розрахунково-касового обслуговування та інших послуг банків; ( монополіст відмовляється отримувати плату за водопостачання та водовідведення відповідно до показників вод
"Водоканали" відмовляються укладати договір з споживачами - власниками квартир, ігноруючи закони України, штрафи Антимонопольного Комітету України, розяснення Мінрегіону,рішення судів... Договора укладені тільки в містах Західної україни, де споживачі відмовляються платити монополісту без укладеного договору...
Автор, раньше в читательском блоге (бесплатном для Вас) Вы принимали участие в обсуждении СВОИХ же статей, а сейчас, перейдя на ИНОЙ (платный!) уровень, Вы не удосуживаетесь реагировать на комментарии. С чего бы это? Не заболели ли Вы культом личности?
Почитала статтю - поплакала, почитала відзиви - просто розридалась. А що остається робити? Тільки плакати. Адже ми вміємо лише критикувати і жалітись на долю, на державу, на сусіда! Заздримо прекрасному життю європейців, але ж вони його зробили таким самі. Говоримо про погані порядки, але самі розкидаємо сміття. Пропонуємо "силові методи" - але то тільки слова і під ніком (Вадим). Тому шановне панство - краще плакати, ніж жалітись (медики говорять, що корисніше для здоров'я)!!!!!
Спасибо Вам за ХОРОШИЙ и ДОБРЫЙ комментарий. Здоровья и удачи Вам!
Даже не читал.Продолжу тему заглавия статьи-"и желательно силовыми методами.По другому украинским чиновникам-паразитам не дойдёт".
Автор теоретик, а не практик)))))
Всё это пройдено, ЖЭК подал иск в суд и.... он был удовлетворён.
В курилке судья объяснил, что ЖЭК предприятие коммунальное и получает деньги из городского бюджета, город получает деньги из гос.бюджета, а государство у нас, как известно убогое....
.
Автор, встаньте с директорского кресла и сходите в суд. В жизни многое что не соответствует учебникам и Вы много чего узнаете))))))))
Очень УБЕДИТЕЛЬНО! Спасибо! Вы честный человек и это радует! К шахте имеете (или имели) хоть какое-нибудь отношение? Удачи Вам!
В стане погибшего правосудия добиваться справедливости?
Как далеки ОНИ были от народа - это не о Вас, уважаемый автор, а о революционерах. Но эта фраза очень созвучна со знанием Вами практики решения вопросов, поднятых статьей. Инструкции по применению на этот раз у Вас не получилось, да и не могла получиться, учитывая наши укр. реалии. Вы предполагаете, что если ЖЭК не реагирует на требования жителей, то за него это сделают Минрегионстрой или Правительство? Хватит ли "мощи" указанных ведомств, чтобы удовлетворить требованиям жителей страны - около 46 млн. чел.? Да и нужно ли это? Может ЗАСТАВИТЬ правильно работать обслужив. организации, как это делается в других странах мира и, даже, в той же не любимой ВСЕМИ НАМИ - Москве? Там ведь решается вопрос простым телеф. звонком диспетчеру.
В статье много общих слов. Нужна конкретика. Ссылки на статьи закона, как их использовать. Примеры обращения в суд в конце концов.
Якщо ЖЕК не реагує, то заручіться підтримкою Мінрегіонбуду чи Уряду
Проблеми індіанців шерифа не цікавлять.