Як "Мотор Січ" допомагала РФ нищити Україну
Зрадник Богуслаєв з перших днів вторгення воював на боці агресора
Днями в інтерв'ю "Інтерфакс-Україна" генеральний прокурор України Андрій Костін заявив, що на початку широкомасштабного вторгнення російських загарбників на територію України президент підприємства "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв перешкоджав льотчикам ЗСУ користуватись гелікоптерами.
"Слідство володіє інформацією, що президент "Мотор Січі" на початку повномасштабної війни після відповідного звернення українських військових наказував співробітникам підприємства приховати документи від гелікоптерів, аби українські сили оборони не могли скористатись технікою. Мовляв, українські пілоти не сядуть за штурвал гелікоптера без спеціальних формулярів", – зазначив Костін.
Варто зауважити, що на цьому заводі за часів СРСР, серед іншого, випускали і малогабаритні газотурбінні двигуни ТРДД Р95-300 для крилатих ракет різних типів – у тому числі стратегічних Х-55. Х-55 (за кодифікацією НАТО – AS-15 Kent) – радянська стратегічна авіаційна крилата ракета, розроблена в дубненському МКБ "Радуга" в 1970-1980-х роках для озброєння стратегічних бомбардувальників. Х-55 здійснює політ на дозвукових швидкостях на гранично малих висотах з огинанням рельєфу місцевості. 18 березня 2022 року, ймовірно, саме ракетами Х-55 був завданий удар по авіаремонтному заводу у Львові.
Після розпаду Радянського Союзу вся конструкторська документація на двигуни залишилася у Запоріжжі.
Сучасна російська ракета Х-555 – це модернізований варіант радянської Х-55. Двигун ракети – Р95-300, який збирався на "Мотор Січі"
Показово, що сучасна російська Х-555 – це модернізований варіант радянської Х-55. Двигун ракети – Р95-300, який збирався на "Мотор Січі". В РФ заявляють про власний двигун ТРДД-50.
Утім, наприкінці червня 2008 року ВАТ "Мотор Січ" розповсюдило прес-реліз, в якому підкреслювало свою залежність від російських підприємств у постачанні комплектуючих для РДК-300. А потім була оприлюднена інформація, що президент ВАТ В'ячеслав Богуслаєв запропонував російській владі налагодити в підмосковній Дубні спільне виробництво не лише даного двигуна, а й його нової модифікації. Очевидно, йдеться про двигун для ракети Х-555, яка в порівнянні з Х-55 має вдвічі більшу дальність польоту і здатна долати до 5 тис. км.
Нагадаю, 22 жовтня президента підприємства "Мотор Січ" В'ячеслава Богуслаєва затримали співробітники СБУ за підозрою у "колабораційний діяльності" та "пособництві державі-агресору". Це затримання відбулося в рамках кримінального провадження щодо незаконного постачання з боку "Мотор Січ" товарів військового призначення для російської штурмової авіації.
Спеціально для Gazeta.ua
Коментарі