Книжки про те, як стати мільйонером не працюють. Як досягнути успіху
Аналізуйте чужі помилки і не опускайте руки
Чи замислювалися ви, чому популярні книжки про те, як стати мільйонером нікого з їхніх читачів мільйонерами не роблять? Чому успішні компанії на кшталт Apple, MicroSoft, Alphabet, Netflix з'являються раз на десятиліття, хоча історія їхнього успіху розкладена по поличках, вивчена і навіть екранізована у великому кіно?
Відповідь проста: будь-яка історія успіху – це завжди везіння. При цьому найцінніша інформація залишається в головах тих, хто успіху досягти не зміг.
Будь-яка історія успіху – це завжди везіння
Цей феномен був вперше описаний під час Другої світової війни. Математик Абрахам Вальд вивчав розташування пробоїн, отриманих американськими бомбардувальниками під час виконання бойових завдань.
Найчастіше ворожим вогнем були уражені крила, стабілізатори та фюзеляж, найменше пробоїн припадало на кабіну пілота, двигуни та паливну систему. Здавалося б, зміцнювати потрібно саме ті місця, які отримали найбільше пошкоджень, проте Вальд вирішив інакше. Він грамотно припустив – сам факт того, що літак зміг повернутися з такими пошкодженнями на базу, говорить про те, що вони не є критичними, і зміцнювати потрібно ті частини корпусу, які залишилися цілими.
Цей висновок підтвердився після завершення війни, коли з лісів та боліт стали піднімати підбиті літаки. Виявилося, що у них було пошкоджено саме ті місця, про які говорив Вальд — двигуни, паливну систему та кабіну пілота.
З такими пошкодженнями літак летіти не міг – або гинув пілот, або витікало все паливо, або заклинювало двигун, проте про це не знали й не могли знати на базі, оскільки літак до неї просто не долітав. У результаті всю статистичну інформацію про пошкодження інженери збирали з літаків, що повернулися, а інформації про загублені машини не було.
Таку саму помилку ми спостерігаємо й у бізнесі.
Люди прагнуть досконально вивчити біографії успішних бізнесменів, ходять на їхні тренінги, купують їхні книги про те, як досягти успіху, але, навіть точно дотримуючись всіх цих порад, успіху не досягають.
Причина та сама, що й у випадку з бомбардувальниками Вальда, у книгах мільйонерів зібрана найнепотрібніша частина інформації – що робити і як поводитися, коли умови складаються максимально сприятливо. Про те, що робити, коли все обертається проти тебе, у цих книгах немає жодного слова.
Найкориснішу інформацію мають люди, які намагалися побудувати бізнес та прогоріли, але вони не пишуть книг, а якби й писали, ніхто б їх не купував
Найкориснішу інформацію мають люди, які намагалися побудувати бізнес та прогоріли, але вони не пишуть книг, а якби й писали, ніхто б їх не купував.
Статистика невблаганна, від 90 до 95% всіх бізнесів розоряються в перші п'ять років, а з тих, що залишилися на плаву, у наступні п'ять років розоряються ще 80%. В результаті через 10 років стійку справу мають лише 1−2% стартаперів, інші виявляються розореними. При цьому 1−2% залишилися на плаву не тому, що вони зробили все найкраще, або прорахували наперед усі ризики, а просто тому, що опинилися у потрібний час у потрібному місці.
Повторити з нуля власний успіх їм вже не вдасться, причому у науці експеримент, який неможливо повторити, виконуючи таку ж послідовність дій, називається випадковістю.
1. Аналізуйте чужі помилки, а не успіх.
2. Не опускайте руки, всі успішні люди проходили не раз через втрати та невдачі.
3. Творіть свою історію та свій успішний успіх.
Коли проходив стажування у Швейцарському приватному пенсійному фонді, мене здивував вік тих, хто керує портфелями: всім далеко за 50 років, а моїм керуючим було тоді по 25 років. На запитання, чому немає молодих у команді, мені відповіли: "Кожен із наших керуючих пережив щонайменше дві економічні кризи. Вони їх не бояться, знають, як розпізнати, як пройти з мінімальними втратами, не припустившись помилок і як правильно з них вийти".
Успіх кожної країни теж унікальний і немає сенсу копіювати наосліп рішення
То був 2006 рік. А потім настав мій 2008 рік. Я добре пам'ятаю наші втрати і як ми виходили з кризи. До речі, оновлена тоді стратегія компанії створила низку нових бізнесів, які успішно існують дотепер. У той кризовий період допомогли нашим клієнтам пройти цей час із мінімальними втратами та швидко зайняти лідерські позиції після виходу.
Ще варто додати, що успіх кожної країни теж унікальний і немає сенсу копіювати наосліп рішення. Успіх України буде наслідком лише нашого власного шляху та нашого власного проєкту " Україна"!
Коментарі