Яку масову освіту потребує середній клас як світоглядну основу

Україні намагаються нав'язати недолугу вищу освіту з мінімізацією фізико-математичної і природничої складової

Головне, що слід усвідомлювати на світоглядному рівні, - ґрунтовна фізмат і природнича освіта розвиває і значно сприяє здатності до системного, раціонального і логічного мислення, що є базою для самореалізації людини у будь-якій конструктивній діяльності. Включно з суспільно-політичною самореалізацією людини, як свідомого і активного громадянина і політика, та бізнесовою самореалізацією, як успішного підприємця.

Сьогодні сама ця базова спроможність масового середнього класу до адекватного незалежного мислення системно знищується глобальними неоліберальними елітами через усілякі постмодерні "реформи" середньої і вищої освіти в багатьох країнах світу.

І тут не варто проявляти наївність. Останні десятиліття відбувається свідомий підрив з боку глобальних неоліберальних еліт життєдайних засад існування і функціонування політично самостійного масового середнього класу в світових масштабах, зокрема й освітніх засад.

Адже адекватна модерна масова освіта, що базується на ґрунтовних фізико-математичних і природничих знаннях, є однією з найголовніших засад незалежного середнього класу як основа його здатності до системного раціонального мислення (на додачу до економічних і політичних засад).

Модерна масова освіта, що базується на ґрунтовних фізико-математичних і природничих знаннях, є однією з найголовніших засад незалежного середнього класу

Тож ця масова освіта, за моїми спостереженнями, цілеспрямовано руйнується в рамках різноманітних постмодерних освітніх стратегій, нав'язуваних народам цими елітами.

Мій особистий життєвий досвід також знаходиться у цьому руслі й значною мірою завдячує моєму фізмат минулому. Мені пощастило спочатку закінчити заочну фізмат школу при фізфаку МГУ ім. Ломоносова, а згодом поступивши на цей факультет у 1979-1985 роках вивчати математичну і ядерну фізику та квантову теорію поля на кафедрі квантової фізики і високих енергій, створеній Нобелівським лауреатом Львом Ландау.

Через 30 років я не дуже добре пам'ятаю специфічні глибини сучасної фізики і математики. Але головне, чому мене навчили на решту мого життя, це прагненню системності, логічності і раціональності у мисленні, зокрема й критичному ставленню до будь-якої зашореності і ортодоксії, навіть якщо вона є нинішнім (тимчасовим) популярним і часто агресивним "мейнстрімом", при одночасній повазі до перевірених експериментом і практикою засадничих принципів і аксіом.

До речі, цьому, схоже, зовсім не вчать в потоці штампування маси зашорених неоліберальних "економістів" та "експертів", якою на жаль стала масова економічна і гуманітарна "освіта" останніх десятиліть в контрольованих постмодерною лівацько-неоліберальною професурою університетах США і Євросоюзу. З притаманною цим спеціальностям в постмодерних умовах відсутністю інтелектуальної чесності та пригнобленням системної раціональної дискусії та свободи думки і слова щодо базових, часто болючих питань, що насправді підміняються неоліберальною ортодоксією в економіці та лицемірною і обездумлюючою "політкоректністю" в гуманітарній сфері.

Від глибоких соціально-економічних провалів, системного руйнування "середнього класу" і здачі багатьох позицій авторитарному Китаю в останні пару десятиліть така лицемірна економічна і гуманітарна "освіта" неоліберальний Захід, як тепер добре відомо, не врятувала.

Схоже, Україні намагаються нав'язати цілковите домінування такої ж недолугої і контрольованої вищої освіти з подальшою мінімізацією фізико-математичної і природничої складової.

Орієнтація на правильне/адекватне мислення від часів Платона і Аристотеля, як на мене, є головною спадщиною античного світу як нашого цивілізаційного фундаменту

Орієнтація на правильне/адекватне мислення від часів Платона і Аристотеля, як на мене, є головною спадщиною античного світу як нашого цивілізаційного фундаменту, а також головною глобальною перевагою носіїв автентичної європейської (євроатлантичної) цивілізації з відповідальною і самоусвідомленою Свободою як її головною цінністю.

І сучасна фізико-математична й загалом природнича освіта, на моє переконання, є наріжним каменем для набуття такого адекватного мислення кожною дитиною/людиною для її формування і становлення як самостійного неманіпульованого і неконтрольованого ззовні громадянина/суб'єкта незалежного суспільства і народу, що здатний до повноцінної самореалізації в будь-якій сфері у власних і національних інтересах.

Тож цілковито вітаю зростання громадського завзяття в Україні з метою відстоювання, попри увесь агресивний неоліберально-"реформаторський" тиск ззовні, критичної важливості ґрунтовної масової математичної і загалом природничої освіти для суспільства.

Цей зростаючий рух, як на мене, вартий глибокої поваги, шанування і всілякої підтримки. І свідчить про наявність здорових сил й запасу здорового глузду в Україні, готових до самозахисту від постмодерної освітньої деградації та лівацько-неоліберальної тоталітарної навали нових "темних часів".

Слід зважати, що масова освіта вже давно стала одним з найважливіших полів битви за майбутній світогляд, масову свідомість і розподіл політичної влади у світі. Україна теж є на передовій.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі