Як працює російська пропаганда

П'ять прийомів промивання мізків

Пропагандистське промивання мізків руйнує індивідуальність, позбавляє людину здатності аналізувати інформацію і захищати свої моральні цінності. Саме ця методика використовується на російському телебаченні. Візьмемо, наприклад, політичні ток-шоу. У них застосовується цілий набір подібних методів.

1. "Дресирована" аудиторія

юЗа знаком "дресирувальників" (співробітників редакції) вона підкріплює пропагандистські меседжі яскраво позитивною емоційної реакцією, а неугодну інформацію затюкує і дискредитує.

Завдання "дресированої аудиторії" дати телеглядачам зразок "правильної" реакції на події

Завдання "дресированої аудиторії" дати телеглядачам зразок "правильної" реакції на події. Це гра на прагненні людей бути "як усі", погоджуватися з думкою більшості. Глядач мимоволі підлаштовує своє ставлення до інформації під реакцію на неї аудиторії в студії. Таким чином у телеглядачів формується потрібна пропагандистам картина світу, в якій чітко прописано, чому радіти, а чому обурюватися.

2. Гра в піддавки

Багато іноземних "критики Росії" в ток-шоу - підставні персонажі. Вони відпрацьовують отримані у організаторів гроші, створюючи "образ ворога". Їх завдання - програти путіністам, зробити відразливе враження на публіку, дискредитувавши тим самим справжніх противників путінського режиму і їх бачення реальності.

3. Провокація сильної емоційної реакції

Учасники ток-шоу постійно кричать, лаються, поводяться надемоційно, влаштовують справжні істерики і сварки. Їх завдання - накачати емоціями телеглядачів. Масовий психоз у телестудіях породжує масовий психоз в країні. У стані емоційного перезбудження люди втрачають здатність об'єктивно аналізувати інформацію. Ними легко маніпулювати, від них нескладно домогтися підтримки будь-якої путінської авантюри.

Масовий психоз у телестудіях породжує масовий психоз в країні

4. Глушіння альтернативної інформації

Радянські глушилки забивали західне радіо безперервним шумом. За цією ж моделлю працюють організатори сучасних пропагандистських ток-шоу. Вони глушать неугодну думку, миттєво організовуючи обурений гул аудиторії, гнівні крики платних клакерів і спікерів, а потім швидко перехоплюючи мікрофон у порушників спокою і передаючи його іншим, перевіреним учасникам.

5. Ведучий - диригент какофонії

Те, що відбувається під час ток-шоу здається какофонією. Однак у цього "сумбуру замість музики" є партитура, чітке виконання якої контролює "диригент" - вндучий. Він стежить за тим, щоб аудиторія була доведена до потрібного градуса емоційного збудження, щоб до неї були донесені всі заплановані пропагандистські меседжі; щоб було заглушено і принижено будь-яке правдиве слово, що випадково прорвалося.

Оригінал на "Каспаров.ру"

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Олександр Сосницький Доброволець, підприємець
Володимир Василенко Правознавець-міжнародник
Всеволод Кевлич Футбольний і тенісний експерт
Марія Моісеєва Медіа-продюсер української служби "Голосу Америки"
Олена Косенко Психолог
Погода