Як працює російська пропаганда

П'ять прийомів промивання мізків

Пропагандистське промивання мізків руйнує індивідуальність, позбавляє людину здатності аналізувати інформацію і захищати свої моральні цінності. Саме ця методика використовується на російському телебаченні. Візьмемо, наприклад, політичні ток-шоу. У них застосовується цілий набір подібних методів.

1. "Дресирована" аудиторія

юЗа знаком "дресирувальників" (співробітників редакції) вона підкріплює пропагандистські меседжі яскраво позитивною емоційної реакцією, а неугодну інформацію затюкує і дискредитує.

Завдання "дресированої аудиторії" дати телеглядачам зразок "правильної" реакції на події

Завдання "дресированої аудиторії" дати телеглядачам зразок "правильної" реакції на події. Це гра на прагненні людей бути "як усі", погоджуватися з думкою більшості. Глядач мимоволі підлаштовує своє ставлення до інформації під реакцію на неї аудиторії в студії. Таким чином у телеглядачів формується потрібна пропагандистам картина світу, в якій чітко прописано, чому радіти, а чому обурюватися.

2. Гра в піддавки

Багато іноземних "критики Росії" в ток-шоу - підставні персонажі. Вони відпрацьовують отримані у організаторів гроші, створюючи "образ ворога". Їх завдання - програти путіністам, зробити відразливе враження на публіку, дискредитувавши тим самим справжніх противників путінського режиму і їх бачення реальності.

3. Провокація сильної емоційної реакції

Учасники ток-шоу постійно кричать, лаються, поводяться надемоційно, влаштовують справжні істерики і сварки. Їх завдання - накачати емоціями телеглядачів. Масовий психоз у телестудіях породжує масовий психоз в країні. У стані емоційного перезбудження люди втрачають здатність об'єктивно аналізувати інформацію. Ними легко маніпулювати, від них нескладно домогтися підтримки будь-якої путінської авантюри.

Масовий психоз у телестудіях породжує масовий психоз в країні

4. Глушіння альтернативної інформації

Радянські глушилки забивали західне радіо безперервним шумом. За цією ж моделлю працюють організатори сучасних пропагандистських ток-шоу. Вони глушать неугодну думку, миттєво організовуючи обурений гул аудиторії, гнівні крики платних клакерів і спікерів, а потім швидко перехоплюючи мікрофон у порушників спокою і передаючи його іншим, перевіреним учасникам.

5. Ведучий - диригент какофонії

Те, що відбувається під час ток-шоу здається какофонією. Однак у цього "сумбуру замість музики" є партитура, чітке виконання якої контролює "диригент" - вндучий. Він стежить за тим, щоб аудиторія була доведена до потрібного градуса емоційного збудження, щоб до неї були донесені всі заплановані пропагандистські меседжі; щоб було заглушено і принижено будь-яке правдиве слово, що випадково прорвалося.

Оригінал на "Каспаров.ру"

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Мирослава Ґонґадзе Головний редактор і керівник Української служби "Голосу Америки"
Віктор Каспрук Політичний аналітик
Тарас Возняк Культуролог, директор Львівської галереї мистецтв ім. Б. Возницького
Євген Іхельзон Засновник проекту "Я люблю Азію"
Сашко Даниленко Мультиплікатор, художник
Погода